اینجا جای تبلیغ شماست

 

شرایط نوردهی نهال بادام چگونه باید باشد؟

شرایط نوردهی نهال بادام چگونه باید باشد؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرایط نوردهی نهال بادام چگونه باید باشد؟

یک کشاورز باید بداند شرایط نوردهی نهال بادام چگونه باید باشد؟ از عواملی که در رشد و نمو نهال بادام بسیار مهم و ضروری است میزان نور دریافتی توسط این نهال است، کارشناسان نهالستان نیز به هنگام فروش نهال بادام بر آن تاکید می‌کنند.

شرایط نوردهی نهال بادام چگونه باید باشد؟

درخت بادام روزانه به چند ساعت نور خورشید احتیاج دارد؟

یک کشاورز باید قبل از خرید نهال بادام بداند درخت بادام روزانه به چند ساعت نور خورشید احتیاج دارد؟ نوردهی نهال بادام هم مثل میزان آبدهی و خاک این نهال در رشدش موثر بوده و بهترین کار تامین مقدار نور مورد نیاز به نهال بادام است، به طور کلی نهال بادام باید روزانه 6 الی 8 ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت کند تابتواند عملیات فتوسنتز خود را تکمیل کرده و به رشد خود به خوبی ادامه دهد پس نهال بادام برای رشد مناسب و تولید محصولات فراوان و در مقدار زیاد نیاز به دریافت نور مستقیم خورشید به صورت روزانه دارد. 

فاصله مناسب کاشت نهال بادام از یک دیگر

رعایت فاصله مناسب کاشت نهال بادام از یک دیگر در زمان احداث باغ بادام مهم است، از عوامل موثر و مفید در دریافت نور خورشید توسط نهال بادام رعایت فاصله مناسب در هنگام کاشت نهال بادام است، در سایت paliznahal.ir دقیق‌تری در مورد فاصله نهال بادام درج شده است.

 زیرا اگر این فاصله در زمان کاشت به خوبی رعایت نگردد نهال بادام بعد از رشد و بزرگ شدن شاخ و برگ‏هایشان در یکدیگر رفته و هر درخت بادام نمی‎تواند به خوبی و درستی نور مورد نیازش را دریافت نمایید پس بهترین کارت در زمان کاشت نهال بادام رعایت مناسب و اصولی فاصله کاشت نهال بادام است. 

بهترین و مناسب‏ترین فاصله کاشت برای نهال بادام از یک دیگر در حدود ۴ الی ۶ متر بوده که رعایت آن برای هر باغداری قبل از خرید نهال بادام و کاشت آن در مزرعه الزامی و اصولی است ممکن است رعایت نکردن فاصله کاشت برای نهال بادام در ابتدا و سال‏های اولیه مشکل ساز نباشد.

 اما بعد از مدتی همراه با رشد نهال بادام مشکل ساز شده و مانع از ادامه روند رشد نهال بادام شما می‎شود زیرا نهال نتوانسته به خوبی مقدار نور مورد نیاز خودش را برای ادامه رشد و تکاملش به دست آورد پس باغداران لطفا هنگام کاشت نهال بادام به فاصله کاشت نهال دقت نمایند. 

محل مناسب برای کاشت نهال بادام 

انتخاب محل مناسب برای کاشت نهال بادام و احداث باغ بادام در جهت دریافت نور توسط این نهال بسیار لازم و ضروری است و معمولا نهال‏های بادام را در مناطقی که دیوار نبوده و سایه در طول روز نیس انتخاب می‎کنند زیرا قرار گرفتن نهال بادام در سایه مانع دریافت نور خورشید توسط نهال بادام شده و به این صورت نهال بادام شما نتوانسته به فتوسنتز و رشد خود ادامه دهد و در نهایت محصول و میوه‏ای هم در جهت تولید و فروش نهال بادام نخواهد داشت و این موضوع ضرر و خسارت جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. 

شرایط نوردهی نهال بادام چگونه باید باشد؟

مراکز فروش نهال بادام 

در هنگام خرید نهال بادام انتخاب بهترین مرکز فروش نهال بادام بسیار مهم است چرا چون امروزه این مراکز و نهالستان‎ها بسیار زیاد بوده و خرید نهال بادام مرغوب و مناسب بسیار سخت و دشوار است نهالستان‎هایی که ارائه دهنده بهترین نهال‎ها هستند علاوه بر مناسب بودن قیمت نهال بادام در آن‏ها دارای شرایط ویژه و مخصوصی می‏باشند که بهتر است به ویژگی‏های نهال‏های بادام آن‎ها توجه داشته باشید  که ویژگی یک نهال بادام خوب شامل: 

  • دریافت درست و دقیق نور خورشید توسط نهال بادام در نتیجه رشد نهال بادام بوده است. 
  • دریافت مقدار آب کافی و مورد نیاز نهال بادام و در نهایت رشد خوب و سالم بودن نهال بادام است. 
  • این نهال‏ها در مراکز فروش نهال بادام معتبر و بزرگ دارای شناسنامه و کارت بهداشت هستند. 
  • تمامی نهال ها در خاک مناسب و همراه با کوددهی مناسب نهال بادام رشد کرده اند. 
  • تمامی نهال‏های بادام در این مراکز عاری از هرگونه آفت و بیماری مخرب می‎باشند. 
  • قیمت نهال بادام در این مراکز فروش معتبر پایین بوده و متناسب با قیمت تصویب شده توسط سازمان جهاد کشاورزی است. 

با وجود اطلاعات و موارد گفته شده در رابطه با این مراکز فروش نهال بادام بهترین کار خرید عمده و اصولی از این مراکز و نهالستان‎ها است. 

احداث باغ بادام 

به دلیل محبوبیت و پر فروش بودن این نهال امروزه کاشت و پرورش ان در بیشتر باغات به دست باغداران عزیز و محترم صورت گرفته است و تنها باغاتی خوب شناخته شده و موفق بوده که بتوانند محصولات خوب و ممتازتری را نسبت به سایرین تولید نمایند و برای همین بهتر است در احداث باغات بادام خود به کارشناسان با تجربه در این زمینه مراجعه و مشورت بگیرند 

کلام آخر

نوردهی برای هر نهالی به خصوص نهال بادام که از جمله نهال‏های حساس به دما و نور و خاک و... است بسیار مهم بوده و با توجه به مواردی که بیان شد بهتر این شرایط کافی و لازم را برای نهال بادام خود در هنگام کاشت نهال بادام فراهم نمایید تا نهال بادام شما بواند به خوبی نور خورشید را در یافت کند و بتواند در آخر محصولات و میوه‏های بسیار خوب و با کیفیتی را به تولید و فروش بالا برساند و تولید محصولات ممتاز موجب رشد بیشتر و حتی صادرات محصولات شما خواهد شد که سود بالایی برایتان دارد. 

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

برچسب‌ها:

معرفی رنگل

رنگل - مجله خانم ها

مجله رنگل ، جامع ترین مجله عروسی است و همچنین دربردارنده موضوعاتی همچون خانه داری، آشپزی، خیاطی و... می باشد. مطالب رنگل را دنبال کنید.