جدیدترین مدل روتختی اسپرت؛ 4 مدل پرفروش

جدیدترین مدل روتختی اسپرت عروس کودک شیک

جدیدترین مدل روتختی اسپرت؛ 4 مدل پرفروش

تاریخچه روتختی به اولین تخت‌ها در حدود ۳۰۰۰ سال پیش در مصر باستان برمی‌گردد. این تخت‌ها از چوب، طلا، نقره و سنگ تهیه می‌شدند و برای فراهم کردن راحتی بیشتر، روی آن‌ها پشم، پر، پنبه و ابریشم پهن می‌کردند. این پارچه‌ها در واقع اولین روتختی‌ها بودند که با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تزیین می‌شدند.

روتختی‌ با گذشت زمان تغییرات چشمگیری کرده‎اند و از نظر جنس، طرح، رنگ، اندازه و تعداد تکه‌ها اجناس متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام برای سلیقه و نیازهای مختلف مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم چهار مدل معروف روتختی را معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و جالب باشد. تا انتهای این مقاله با ما باشید.

جدیدترین مدل روتختی تخت عروس اسپرت کتان

پنبه؛ گزینه‌ای برتر برای روتختی‌های اسپرت

روتختی‌های پنبه‌ای از الیاف پنبه طبیعی ساخته می‌شوند. این الیاف باعث نرمی، لطیف و دوام‌ این دسته از روتختی‌ اسپرت می‌شود. روتختی‌های پنبه‌ای در طرح‌ها و الگوهای متنوعی از جمله گل، طراح‌های انتزاعی هندسی و مجلسی موجود هستند، طرح‌های انتزاعی و هندسی این‌کار از جدیدترین نوع روتختی‌ها محسوب می‌شود. 

روتختی‌های پنبه‌ای خاصیت تنفس‌پذیری بالا دارند که باعث راحتی در خواب می‌شوند. این روتختی‌ها آسان شسته شده و بافت محکمی دارند که از به دام افتادن گرد و غبار جلوگیری می‌کنند. همچنین، پنبه به‌عنوان یک الیاف طبیعی، بادوام به محیط زیست آسیب نمی‌زند.

روتختی دو نفره اسپرت کتان؛ ترکیبی از زیبایی و راحتی

روتختی‌های کتان به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، انتخاب بسیار خوبی برای خوابگاه‌ها هستند. کتان یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌ها برای تولید لباس است. این پارچه از الیاف ساقه‌ گیاه کتان که گیاهی گل‌دار است تهیه می‌شود. پارچه‌های کتان تمام ویژگی‌های پارچه‌های پنبه‌ای را دارند، با این تفاوت که زودتر خشک می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است. این پارچه‌ها بسیار خنک و انعطاف‌پذیر و ضخامت آن‌ها متغیر است.

این روتختی‌ها بسیار منحصربه‌فرد و در برابر باکتری‌ها مقاوم هستند. روتختی‌ کتان به‌سبب وجود جریان هوا رطوبت را جذب و سپس تبخیر می‌کند و ضد آلرژی هم هستند. به همین دلایل برای بیماران پوستی و کودکان بسیار مناسب است. روتختی دونفره اسپرت کتان نیز با توجه به ویژگی‌های فوق، یک گزینه عالی برای خانه‌ها محسوب می‌شود. این روتختی‌ها با توجه به طرح‌های متنوع و جذابی که دارند، به زیبایی اتاق خواب می‌افزایند.

جدیدترین مدل روتختی تخت عروس اسپرت کتان نوزاد بچه کودک

روتختی‌های فلانل؛ گزینه‌ای گرم و بادوام برای زمستان

فلانل یک نوع پارچه لطیف است که در ضخامت‌های مختلف وجود دارد. در گذشته، روتختی‌های فلانل از نخ‌های پشمی بافته می‌شد، امروزه از پشم، پنبه، یا الیاف مصنوعی نیز در ترکیبات آن استفاده می‌شود. روتختی‌های فلانل به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، بسیار محبوب هستند. این روتختی‌ها گرم بوده و به خوبی عایق می‌شوند و برای ماه‌های زمستان گزینه‌ای عالی هستند. 

فلانل جریان هوای معقولی را فراهم و به حفظ دمای بدن در آب و هوای گوناگون کمک کند. مراقبت از فلانل نیز آسان است. به‌خوبی شسته می‌شود و بادوام هستند. روتختی‌های فلانل به دلیل خاصیت گرمایی بالایی که دارند، در کشورهایی با آب و هوای سرد مانند کشورهای اروپای شمالی و کانادا بسیار محبوب هستند. این روتختی برای افرادی که در مناطق سردسیر ایران زندگی می‌کنند یا در فصل زمستان به دنبال گرمای بیشتری هستند، گزینه مناسبی است.

روتختی ابریشم؛ یک انتخاب لوکس برای خواب شیرین

روتختی‌های ابریشم از جنس الیاف طبیعی تولید شده توسط کرم ابریشم هستند. این الیاف خواص منحصربه‌فردی دارند که روتختی‌های ابریشم را به یک انتخاب لوکس و مطلوب برای خواب تبدیل کرده‌ است. برخی از این خواص عبارت‌اند از:

 نرمی و براقی: روتختی‌های ابریشم بافتی نرم و صاف دارند که به پوست لطافت می‌بخشند و احساس راحتی و آرامش را افزایش می‌دهند. همچنین براقیت طبیعی این پارچه باعث می‌شود که روتختی‌های ابریشم جلوه‌ای زیبا و شیک داشته باشند.

استحکام و دوام: ابریشم از قوی‌ترین الیاف طبیعی هستند که مقاومت بالایی در برابر سایش و پارگی دارند. این روتختی‌ها با مراقبت مناسب برای مدت طولانی استفاده می‌شوند و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

تنظیم کننده دما: روتختی‌های ابریشم خاصیت جاذب و تنفسی دارند که رطوبت اضافی را از پوست دور و دمای بدن را تنظیم می‌کنند. این روتختی‌ها در زمستان گرم، در تابستان خنک و  برای هر فصلی مناسب هستند.

ضد حساسیت: روتختی‌های ابریشم به دلایل طبیعی وجود پروتئین‌های سازگار با پوست، ضد حساسیت هستند و باعث ایجاد خارش، التهاب یا اگزما نمی‌شوند. این روتختی‌ها همچنین در برابر کپک، گرد و غبار و حشرات مقاوم و بهداشتی و سالم هستند.

با‌توجه‌به این خواص، روتختی‌های ابریشم به بهبود کیفیت خواب و سلامت پوست کمک می‌کنند و ارزش خرید بالایی دارند. البته این روتختی‌ها نیاز به مراقبت ویژه داشته و باید با دقت شسته و خشک شوند. 

جدیدترین مدل روتختی تخت عروس اسپرت کتان

جدیدترین مدل روتختی‌های اسپرت را از صفاهوم بخرید!

در این مقاله 4 مدل از جدیدترین و محبوب‌ترین مدل‌های روتختی را که قابل استفاده برای شرایط مختلف و آب‌و‌هوای گونان هستند به شما معرفی کردیم. روتختی ابریشم از دیرباز به‌عنوان لوکس‌ترین کالای خواب خواستار فراوانی دارد. روتختی‌های کتان و پنبه در طرح و نقش انتزاعی جدید به تازگی به اوج محبوبیت خود رسیده‌اند و روتختی‌های فلانل برای فصل زمستان انتخاب بسیار مناسبی هستند. شما می‌توانید برای خرید انواع روتختی‎های نرم و آرامش‌بخش جدید در سبک‌های مختلف به سایت صفاهوم مراجعه کنید. این سایت فروشگاه مجموعه‌ای از کالای خواب بادوام و باصرفه را در شکل، جنش و طرح‌های مختلف برای شما عزیزان در نظر گرفته است. برای خرید از آدرس اینترنتی safahome.com اقدام کنید.