همه چیز درباره لباس عروس |بررسی کامل دامن، بالاتنه و یقه👰🏻

همه چیز درباره لباس عروس | انواع مدل های دامن و یقه لباس عروس + جدیدترین مدل های لباس عروس ایرانی 


"لباس عروس پف دار به من می آید یا پرنسسی؟ لباس عروس دکلته انتخاب کنم یا پوشیده؟ لباس کوتاه مناسب تر است یا ماکسی؟" همه نو عروسانی که در تهیه تدارک جشن عروسی خود هستند این سوالات را از خود یا اطرافیانشان می پرسند. در مراسم عروسی اولین چیزی که توجه مهمانان را به خود جلب می کند لباس عروس است. آرزوی هر عروسی است که در بهترین شب زندگی خود لباس بی نظیر و شیک به تن کند و در این مراسم با شکوه بدرخشد. بنابراین مهم است که چه جنس پارچه ای، چه مدل و از چه مزونی آن را تهیه می کنید. مدل لباس عروس در انتخاب مدل شینیون و میکاپ عروس نیز نقش دارد. به همین دلیل باید با دقت انتخاب شود تا بهترین و زیباترین آن انتخاب شود و عروس در آن بسیار شیک و دلربا جلوه کند.

ویدیویی از جدیدترین مدل های لباس عروس از  مزون لباس عروسی ترکیه 

انواع مدل لباس عروس


 لباس عروس طرح ها و رنگ های متنوعی دارد. رنگ آن می تواند سفید گچی، نباتی و یا شیری باشد. در اینجا به چند نمونه از مدل های آن اشاره می کنیم.
 -لباس عروس مدل پف دار: این مدل یکی از مدل های سنتی و کلاسیک لباس عروس محسوب می شود و مناسب اندام های لاغر است. این مدل لباس ها تا روی کمر جذب هستند و از دامن پف دارند. روی این دامن می تواند طرح های مختلفی با نگین دوزی، مروارید یا گلدوزی کار شده باشد.

مدل لباس عروس دامن پفی پرنسسی ایرانی شیک جدید
-لباس عروس مدل امپراطوری: دامن این لباس دنباله دار است و از زیر سینه شروع می شود و تا روی زمین امتداد می یابد. هم نوع آستین دار و هم بدون آستین دارد. به دلیل چین های مختلفی که روی دامن دارد به مدل امپراطوری معروف است.

مدل لباس عروس امپراطوری سلطنتی شیک جدید
-لباس عروس مدل ماهی یا پری دریایی: این طرح بسیار پر طرفدار کاملا جذب بدن است. قسمت دامن و نیم تنه بالای آن به هم چسبیده و سرهم است. این لباس از بالاتنه تا قسمت شکم و باسن تنگ است و دامن آن از ران یا زانو به پایین گشاد تر و آزاد تر است. معمولا سر تا سر آن گلدوزی شده که

مدل لباس عروس دامن ماهی پری دریایی جدید شیکزیبایی و ظرافت بی نظیری به آن بخشیده است.
-لباس عروس مدل پرنسسی: مدلی ساده و کلاسیک و دامن آن پف دار و بلند است که مانند پرنسس ها بر روی زمین کشیده می شود. به دامن این مدل می توان چین های بسیاری داد و ظاهر آن را باشکوه تر کرد.

 

 


لباس عروس آستین بلند


برخی افراد به دلایل مختلف دوست دارند لباس عروس آستین دار بپوشند. آستین لباس عروس فقط به دلیل حجاب و پوشیده بودن آن نیست. طراحی آستین، هم می تواند باعث زیبا تر شدن لباس و اندام فرد شود و هم به پوشیده بودن آن کمک کند.
جنس آستین بسته به سلیقه فرد می تواند از جنس خود پارچه لباس عروس، یا متفاوت از آن باشد. معمولا برای دوخت آستین لباس عروس از تور، گیپور و دانتل استفاده می کنند. آستین از جنس دانتل زیبایی فوق العاده ای به لباس می بخشد. اندازه آستین نیز به دلخواه می تواند تغییر کند. برخی آستین بلند تا سر مچ و برخی دیگر آستین سه ربع را می پسندند. تور دانتل زیبایی بسیار زیاد و تنوع طرح بالایی دارد. لباس های طرح دانتل را به این صورت درست می کنند که گل های دانتل را می برند و روی تور می دوزند. این کار زحمت زیادی دارد. به همین دلیل لباس عروس از جنس دانتل قیمت بالایی نیز دارد. همچنین می توانید پارچه آستین را کاملا متفاوت از لباس عروس تهیه کنید و با استفاده از تزئینات خاصی آن را  نسبت به بقیه لباس متمایز کنید. پارچه های خاص و کار شده، لباس عروس را از سادگی و یکنواختی در می آورد و جلوه ای خاص به آن می بخشد. خانم هایی که دوست دارند آستین لباسشان کاملا پوشیده باشد می توانند آستر یا پارچه خود لباس عروس را زیر طرح های دانتل، گیپور و یا تور بدوزند. به این ترتیب هم زیبایی آن بیشتر می شود و هم حالت پوشیده پیدا می کند.

مدل لباس عروس آستین بلند آستین سه رب کوتاه گیپور ساتن شیک

مدل لباس عروس آستین بلند آستین سه رب کوتاه گیپور ساتن شیک

مدل لباس عروس آستین بلند آستین سه رب کوتاه گیپور ساتن شیک

برای خواندن مطلب کامل درباره لباس عروس های آستین دار اینجا کلیک کنید 

 

نکاتی درباره انتخاب لباس عروس


- بهتر است در ابتدا مبلغی را که می توانید برای تهیه لباس عروس هزینه کنید، تعیین کنید. مشخص بودن مبلغ هم به شما و هم به فروشنده کمک می کند راحت تر و با سرعت بیشتر تصمیم بگیرید.
-حتما زمان کافی برای انتخاب مدل لباس عروس در نظر بگیرید و این کار را تا روزهای آخر مراسم عروسی به تاخیر نیندازید تا به دور از استرس و با حوصله مدل های مختلف را امتحان کنید و تصمیم بگیرید و بهترین مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.
-سعی کنید از تخفیف ها و حراجی های مزون های مختلف اطلاع داشته باشید. ممکن است بتوانید لباس عروس دلخواه خود را با قیمت مناسب تهیه کنید.
-در انتخاب لباس عروس به عقیده خود و همسرتان توجه داشته باشید و از قبل درمورد آن با هم مشورت کنید. برخی افراد لباس های پوشیده و برخی دیگر لباس های باز را می پسندند. توجه به این موارد و توافق درباره نوع مدل آن، از هدر رفتن وقت و پول خود جلوگیری می کند.
-هر مدلی را که در ژورنال یا ویترین مغازه ها دیدید بدون امتحان کردن فورا انتخاب نکنید. حتما آن را بپوشید و ببینید با توجه به اندام شما به اصطلاح بر تن شما می نشیند یا خیر. ممکن است یک مدل را دوست داشته باشید اما هنگام پرو آن متوجه شوید به شما نمی آید.
-لباس عروسی که انتخاب می کنید باید مناسب همان فصل باشد. اگر عروسی شما در تابستان است، لباسی با لایه های کمتر بهتر است. لایه های لباس باعث می شود بیشتر عرق کنید. لباس عروس با لایه های متعدد مناسب فصل زمستان است. اگر عروسی در فصل پاییز و زمستان است نباید لباستان دنباله دار باشد. چون در هوای بارانی و برفی دنباله لباستان خیس یا گلی می شود و زیبایی و شکوه آن را از بین می رود. مطمئنا نه خود عروس دوست دارد با لباس گلی و کثیف وارد تالار شود و به مهمان ها خوش آمد بگوید و نه مهمان ها دلشان می خواهد عروس را با لباس گلی و کثیف ببینند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که در فصلی که احتمال بارش باران یا برف وجود دارد لباس عروس دنباله دار نپوشید. مگر اینکه لباسی که تهیه می کنید از نوعی باشد که دنباله آن از لباس اصلی جدا می شود. در این صورت می توانید دنباله آن را جدا کنید و برای عکس گرفتن یا در تالار دوباره به لباستان وصل کنید. در فصل های سرد یک کت یا شال گرم نیز باید تهیه کنید.

برای خواندن مطلب کامل درباره تمام نکات درباره خرید و انتخاب لباس عروس اینجا کلیک کنید

انتخاب و خرید لباس عروس بر اساس اندام

 لباس عروس اندام گلابی سیب مثلث ساعت شنی  مستطیل
در انتخاب مدل لباس عروس باید به اندام و قد فرد، بزرگی و کوچکی پایین تنه یا بالاتنه،گودی کمر، کشیدگی اندام و ... توجه شود و با توجه به شکل بدنی هر فرد لباس عروس تهیه شود. لباسی مناسب است که با فرم بدنتان هماهنگ است و عیب های بدن شما را می پوشاند. بنابراین تمام موارد جزئی مانند آستر، خط آستین و گردن، ظریف کاری ها و ... را باید در انتخاب لباس عروس در نظر بگیرید.  شکل بدنی و اندام افراد با هم متفاوت است. اندام افراد به 5 دسته تقسیم می شود:

1-اندام سیبی شکل: این افراد از ناحیه شکم چاق هستند. لباس هایی که کمر دارند و یا قسمت کمر و شکم آنها باریک و تنگ است مناسب این اندام نیست. این افراد باید مدل هایی انتخاب کنند که در ناحیه شکم گشاد تر هستند.

2- اندام گلابی شکل: پایین تنه این افراد نسبت به بالاتنه آنها بزرگتر است و لباس هایی مناسب آنهاست که بالاتنه را بزرگتر نشان دهد.

3- اندام مستطیلی: اندام این افراد یکدست است و به طور متوازنی تمام قسمت های بدنشان پر است. لباس های تنگ و چسبان یا بدن نما مناسب آنها نیست. لباس هایی که انحنای بدن آنها را بیشتر نشان دهد به این دسته از افراد بیشتر می آید.

4-ساعت شنی: این افراد کمری باریک و بالاتنه و پایین تنه متناسبی دارند. لباس هایی تنگ و چسبان که فرم بدنشان را نشان دهد برای این دسته مناسب است.

5-اندام مثلث بر عکس، یکی دیگر از دسته بندی اندام ، اندام مثلثی است. این مدل، دور شانه و دور سینه ی پهن تری نسبت به دور باسنشان دارند و به اصطلاح مدل بدنشان مثل مثلث بر عکس میمانه. 
هر فرد باید بداند شکل اندام او از کدام نوع است تا بتواند انتخاب خوبی برای تهیه لباس عروس خود داشته باشد.
لباس هایی با دامن پف دار و به اصطلاح A شکل، مناسب خانم هایی است که اندام گلابی شکل دارند و پایین تنه آنها چاق است. زیرا ران ها و باسن بزرگ آنها را می پوشاند و در نتیجه خوش اندام تر جلوه می کنند. بالاتنه این مدل کاملا به بدن می چسبد و پایین تنه آن دامنی پف دار دارد.
لباس عروس مدل پری دریایی بیشتر به خانم هایی می آید که اندام مناسب دارند. افراد دارای کمر باریک و با اندام دارای انحنا؛ در واقع افرادی که اندامشان به صورت ساعت شنی است، می توانند این مدل را بپوشند. افراد دارای اندام سیبی یا گلابی شکل نباید این مدل را بپوشند چرا که باعث بیرون زدن پهلو ها و باسن فرد می شود.
مدل امپراطوری مناسب خانم هایی با اندام درشت است و نقص های بدن آنها را می پوشاند.
به افراد قد بلند لباس عروس مدل پرنسسی یا دامن فنر دار بیشتر می آید. دامن خیلی پف دار برای افراد کوتاه قد مناسب نیست، زیرا آنها را کوتاه تر نشان می دهد. افراد قد بلند نیز با لباس های ماکسی بلند تر به نظر می رسند. بهتر است این مدل ها را نپوشند.
رنگ لباس عروس نیز باید با پوست شما مطابقت داشته باشد. بنابراین باید به رنگ آن نیز هنگام تهیه آن توجه کنید. خانم هایی که رنگ پوستشان روشن است می توانند از لباس  عروس رنگ سفید مات، یا کرم و شیری استفاده کنند. برای آنهایی که پوستشان سبزه وتیره است رنگ سفید گچی یا نباتی می تواند گزینه خوبی باشد.

به عکس زیر توجه کنید 

انتخاب مدل لباس عروس با توجه به شکل اندام

انتخاب مدل لباس عروس با توجه به شکل اندام

انتخاب لباس عروس برای افراد چاق و دارای اضافه وزن و تپل


-افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند ممکن است سخت تر از افراد لاغر بتوانند لباس عروس مناسب سایز خود را انتخاب کنند. زیرا اکثر لباس هایی که در بازار موجود است برای افراد لاغر مناسب است. این افراد باید دقت بیشتری در انتخاب لباس عروس خود داشته باشند تا مدلی را بیابند که نه تنها آنها را چاق تر از آنچه که هستند نشان ندهد؛ بلکه لاغر تر نیز به نظر برسند. پوشیدن لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد به آنها توصیه نمی شود زیرا فرم اندام آنها را نامطلوب جلوه می دهد.
 خانم های دارای اضافه وزن ممکن است اعتماد به نفس کافی نداشته باشند و نگران این قضیه باشند که به دلیل چاقی و اضافه وزنشان ممکن است در لباس عروس زیبا به نظر نرسند. اما این نگرانی درست نیست. با کمی دقت و رعایت چندین نکته درباره مدل مناسب با وزنشان، می توانند در شب عروسی خود بدرخشند و چشم ها را به خود خیره کنند.
افراد دارای اضافه وزن باید به نوع اضافه وزن خود توجه کنند. توجه به اینکه کدام قسمت از بدن آنها چاق است به انتخاب بهتر و مناسب تر لباس عروس کمک می کند. برخی افراد بالاتنه لاغر (بازوها، سرشانه، سینه ها) و پایین تنه چاق (باسن، شکم، ران) دارند. برخی برعکس، بالاتنه چاق و پایین تنه لاغری دارند- این افراد چاقی موضعی دارند. اما برخی دیگر نیز هستند که همه قسمت های بدنشان به یک اندازه چاق است. برای هر کدام از این افراد لباس های متفاوتی مناسب است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

لباس عروس چاق تپل اندام سایز بزرگ اضافه وزن
-افرادی که بازوهای بزرگی دارند: افرادی که بازوها و سرشانه شان بزرگ است نباید لباس عروس مدل دکلته بپوشند. چون این مدل لباس بازو ها و سرشانه ها را بیشتر مشخص می کند و چاق بودن این قسمت ها بیشتر دیده می شود. بهتر است این افراد لباس های آستین دار از جنس حریر، دانتل یا تور بپوشند. البته باید توجه داشته باشند که آستین آنها به اندازه ای تنگ نباشد که نتوانند به راحتی دست های خود را تکان دهند.
-آنهایی که قسمت پایین تنه شان بزرگ است و اندامی گلابی شکل دارند، بهتر است لباس هایی بپوشند که از قسمت زیر سینه گشاد می شوند. در این صورت شکم و باسن آنها به چشم نمی آید.
-افرادی که دارای اندام سیبی شکل هستند و بالاتنه آنها چاق و پایین تنه آنها لاغر است، بهتر است لباس عروسی را انتخاب کنند که بالاتنه آن تنگ است و دامن آن از کمر پف دارد. این مدل، بالاتنه فرد را جمع می کند و پف دامن آن اندامشان را خوش فرم نشان می دهد. لباس عروس مدل دکلته نیز برای این افراد مناسب نیست.
-خانم هایی که چاقی شان متوازن و همه قسمت های بدنشان به یک اندازه چاق است، لباس عروس مدل ماهی به آنها بیشتر می آید. این مدل کمر آنها را باریک تر و اندام شان را کشیده تر و زیبا تر نشان می دهد.
خانم های دارای اضافه وزن باید به مدل یقه لباس عروس خود نیز توجه داشته باشند. یقه آنها نباید خیلی بسته یا خیلی باز باشد. بهترین و مناسب ترین مدل یقه لباس عروس برای افراد چاق یقه دلبری است که یکی از پرطرفدار ترین مدل های یقه محسوب می شود.
به طور کلی، لباس عروس های مدل پفی و پرنسسی مناسب خانم های چاق، به ویژه آنهایی که بالا تنه شان چاق باشد، نیست. لباس هایی با پف زیاد ممکن است برای برخی جذاب تر از لباس های کم پف باشد، اما مسئله مهم این است که باید مدلی انتخاب شود که آنها را لاغرتر نشان دهد. نه اینکه قسمت های برجسته بدن آنها را مشخص تر کند. لباس هایی با پف زیاد دقیقا همین کار را می کنند. آنها باعث می شوند چاقی قسمت بالا تنه بیشتر به چشم بیاید و اندام فرد درشت تر نشان داده شود.
همچنین بهتر است مدل لباس عروس آنها کمر نداشته باشد و یکسره به دامن وصل باشد. در این صورت شکم برجسته نمی شود و بیرون نمی زند. لباس های دنباله دار نیز برای آنها مناسب نیست و باعث بزرگ تر جلوه دادن اندامشان می شود.

برای خواندن مطلب درباره لباس عروس برای افراد سایز بزرگ و تپل اینجا کلیک کنید

 

تزئینات و جزئیات لباس عروس


ظریف کاری های لباس عروس چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. برخی از مدل ها چنان با سلیقه و ظرافت بی نظیری دوخته شده اند که هر خانمی با هر سلیقه ای نمی تواند به راحتی از زیبایی آن بگذرد. در انتخاب لباس عروس مناسب باید به ظریف کاری های لباس نیز توجه کنید و حجم این تزئینات کار شده روی آن را در نظر بگیرید. انواع پولک، تور، نگین، گلدوزی و ... برای این تزئینات به کار می روند. اگر حجم آنها بالا باشد وزن لباس نیز بیشتر می شود و ممکن است لباس سنگین در طول مراسم شما را آزرده کند. خوب است در انتخاب لباس عروس به محل قرارگیری تزئینات آن نیز توجه شود. افرادی که ریز نقش هستند، هر چقدر تزئینات لباسشان بالاتر از کمر قرار گیرد قد بلند تر و خوش اندام تر به نظر می آیند. اما در افراد چاق بهتر است این تزئینات در حوالی کمر قرار گیرد.

انتخاب مدل بالاتنه و دامن لباس عروس


بالاتنه لباس عروس مورد دیگری است که باید به آن دقت کنید. مردم بیشتر به بالاتنه لباس توجه می کنند. بالاتنه خیلی تنگ ممکن است شما را چاق نشان دهد. یکی از مهم ترین فاکتورهای لباس عروس، یقه آن است. مدل یقه لباس عروس باید با توجه به فرم اندام فرد انتخاب شود. لباس عروس شما قرار است یک روز کامل به تنتان باشد، به همین دلیل یقه باید طوری انتخاب شود که شما را اذیت نکند، زیاد آزاد و زیاد تنگ نباشد و گردن شما را زخم یا پوسته پوسته نکند. اگر لباس عروس شما بدون یقه است، کیفیت دوخت اطراف دکلته بررسی شود تا موجب آزار پوستتان نشود وکاملا در لباس احساس راحتی داشته باشید.


انواع یقه و بالاتنه لباس عروس

 انواع مدل یقه و بالاتنه لباس عروس

-یقه مدل شانه افتاده: این مدل مانند این است که لباس تا بالای بازو و پایین شانه ها ، پایین افتاده باشد. در این مدل شانه ها و استخوان های یقه دیده می شوند. این مدل برای عروس هایی که قفسه سینه آنها سایز متوسط دارد مناسب است اما برای کسانی که شانه های پهن دارند ، ایده آل نیست.

لباس عروس یقه شانه افتاده جدید شیک 2019
-یقه قایقی: به این دلیل به آن یقه قایقی می گویند که مانند قایق دو شانه را به هم وصل می کند. برای همه افراد با هر اندامی و همچنین کسانی که می خواهند سینه شان پوشیده شود مناسب است.

لباس عروس یقه قایقی شیک جدید 2019

- یقه و شکل یا قاشقی : مدل یقه u یا قاشقی مدل کلاسیکی از لباس عروس است که برای زنان درشت با چهره های پهن مناسب است و باعث ایجاد تعادل در چهره آنها می‌شود. اگر صورتی لاغر و استخوانی و باریک دارید، از پوشیدن لباس‌هایی که چنین یقه‌ای دارند، خودداری کنید.

لباس عروس یقه مدل u یا قاشقی شیک جدید 2019
قه هفت یا وی شکل: این مدل به صورت شکل هفت است و خط سینه را نمایان می کند. برای خانم هایی با اندازه سینه متوسط و با اندام ساعت شنی مناسب است. اما این مدل به خانم هایی با سینه بزرگ پیشنهاد نمی شود. خانم های کوتاه قد با این مدل یقه بلندتر به نظر می رسند. بنابراین خانم های قد کوتاه بهتر است این مدل را انتخاب کنند. یقه 7 به افرادی که پایین تنه آنها چاق است نیز می آید چون توجه دیگران را به قسمت بالاتنه و گردن جلب می کند و چاقی پایین تنه آنها کمتر به چشم می آید.

مدل لباس عروس یقه هفت جدید شیک 2019 v-یقه دکلته: این مدل یقه بدون آستین و بدون بند است. خانم هایی که سینه آنها بزرگ و شانه های پهن و درشتی دارند می توانند این مدل را انتخاب کنند اما برای خانم های لاغر با سینه کوچک و صاف مناسب نیست.

مدل لباس عروس یقه دکلته جدید شیک 2019
-یقه رومی یا یقه یک شانه نامتقارن: این یقه در سمت چپ و راست متفاوت است؛ یک طرف شانه بند دارد  و طرف دیگر دکلته است. مناسب خانم هایی است که دارای شانه های پهن و گردن کشیده هستند. برای کسانی که سینه درشتی دارند چندان مناسب نیست.

مدل لباس عروس یقه رومی شانه یکطرفه جدید شیک
-یقه ایستاده: مناسب خانم هایی با گردن کوتاه و شانه هایی باریک است و باعث می شود گردن بلندتر و شانه پر تر به نظر برسد.

مدل لباس عروس یقه ایستاده دیپلمات یقه 3 سانت
-یقه دور گردنی یا یقه هالتر: باعث کوچک نشان دادن شانه های پهن و همچنین برجسته نشان دادن سینه ها می شود. خانم هایی با سینه کوچک بهتر است این مدل را انتخاب کنند. افرادی که فرم اندامشان گلابی شکل است نباید از این مدل استفاده کنند، چون توجه را به قسمت شکم و کمر جلب می کند. این مدل برای خانم هایی که بدن مستطیل شکل، سرشانه های پهن و دور سینه کوچک دارند زیبا می شود.

لباس عروس یقه هالتر شیک جدید دورگردنی
-یقه گرد یا یقه تی شرتی: این مدل مناسب پوشیدن جواهرات است. این مدل بالاتنه را پر تر می کند. بنابراین مناسب افرادی است که بالاتنه و سینه کوچکی دارند.

لباس عروس یقه گرد شیک جدید
-یقه دلبری پشت گردنی: این مدل ترکیبی از یقه تسمه ای و دلبری است و گردن را بلندتر نشان می دهد. کسانی که شانه های کوتاه و سینه های کوچک دارند از این مدل می توانند استفاده کنند.

یقه دلبری پشت گردنی لباس عروس

-یقه دلبری: از جمله یقه های پرطرفدار بین لباس ها به ویژه لباس عروس است. شکل آن شبیه نیمه بالایی قلب و برای خانم هایی با سینه بزرگ مناسب است.

 

برای خواندن مطلب کامل درباره انواع یقه و بالاتنه لباس عروس اینجا کلیک کنید


دامن لباس عروس


معمولا اکثر افراد تصوری که از کودکی از لباس عروس دارند لباسی با دامن توری پفی بلند و پر چین است. لباس عروس دامن پفی ظاهر خاص و باشکوهی دارد و مدل لباس های پرنسس ها را در ذهن تداعی می کند. دامن های توری پف دار طرفداران زیادی دارد و تقریبا هیچ وقت قدیمی نمی شود و از مد نمی افتد. در اکثر مزون های عروس حداقل یک نمونه از این مدل لباس با دامن های پف دار و پر چین وجود دارد.  پف این دامن ها را با فنر ایجاد می کنند. این فنر ها می توانند جدا از لباس عروس باشند و به صورت دامن فنر دار در زیر لباس اصلی پوشیده شوند؛ و یا می توانند در دوخت دامن به کار رفته باشند، یعنی چسبیده به دامن باشند. به این صورت که روی دامن لایه های بسیاری از تور می دوزند و به این ترتیب دامن پف می کند و دیگر نیاز به استفاده از فنر زیر آن نیست.  در انتخاب مدل دامن لباس عروس نیز باید به اندام فرد توجه شود. همانطور که اشاره کردیم دامن هایی با پف زیاد برای خانم های دارای اضافه وزن مناسب نیست و آنها را پر تر و درشت تر نشان می دهد. خانم هایی که لاغر هستند و جثه ریزی دارند بهتر است این مدل را انتخاب کنند. زیرا در این دامن های پف دار درشت تر جلوه می کنند و لاغری آنها به چشم نمی آید.

لباس عروس بخریم یا اجاره کنیم


تصمیم گیری درباره خرید یا اجاره لباس عروس به عواملی مانند سلیقه شخصی عروس و داماد و همچنین بودجه آنها بستگی دارد. برخی دوست دارند لباس عروس را بخرند و آن را به عنوان یادگاری نگه دارند و با پوشیدن آن در سالگرد ازدواج یاد و خاطره روز عروسی را تکرار کنند و برخی دیگر نیز آن را اجاره می کنند. اجاره لباس عروس نسبت به خرید آن مرسوم تر است. برای خرید آن باید هزینه بیشتری نسبت به اجاره پرداخت شود. قبل از خرید باید بدانید آیا جایی برای نگهداری از این لباس 10 یا 15 کیلویی دارید یا خیر. معمولا آنهایی که لباس عروس را خریداری می کنند، بعد از مدتی به دلیل اینکه جای زیادی را در کمد لباس اشغال می کند و استفاده دیگری نیز نمی شود از آن کرد، تصمیم به فروش یا تقدیم آن به خیریه ها و کسانی که توانایی تهیه آن را ندارند می کنند. نگهداری لباس عروس این حسن را دارد که به عنوان یادگاری در خانواده شما می ماند و حتی می توانید به دخترتان یا دیگر اعضای خانواده تان هدیه کنید.
در مقابل، با اجاره لباس عروس شما می توانید آن را با قیمت معقول تری نسبت به خرید آن تهیه کنید و نگران نگهداری آن نیز نباشید. اجاره آن به شما کمک می کند در هزینه های مراسم صرفه جویی کنید. مسئله ای که در اجاره لباس عروس مطرح است، تنخور آن است. لباس هایی که تنخور اول آنهاست قیمت بالاتری نسبت به آنهایی که چند بار پوشیده شده اند دارند.  در خرید یا اجاره لباس عروس، شما دیگر نمی توانید سلیقه و طرح مورد نظر خود را در آن اعمال کنید و باید از میان طرح های موجود یکی را انتخاب کنید. البته این لباس ها آنقدر تنوع طرح و مدل دارند که هر کسی با هر سلیقه ای بتواند لباس مورد علاقه خود را در بین آنها پیدا کند.
افرادی که بسیار سخت پسند هستند یا فرم بدنشان طوری است که نمی توانند لباس مناسب خود را از بین مدل های موجود انتخاب کنند، به عنوان مثال خیلی درشت یا خیلی ریزه و کوتاه قد هستند، ترجیح می دهند لباس عروس مورد علاقه خود را بدوزند. دوخت لباس عروس شما را از گشتن و پرو کردن مدلهای مختلف بی نیاز می کند؛ اما نسبت به اجاره یا خرید، هزینه بالاتری دارد و همچنان مسئله نگهداری آن نیز باقی است. شما هم می توانید بعد از عروسی آن را نگه دارید و هم می توانید به خیاط یا مزونی که آن را دوخته برگردانید تا برای اجاره دادن یا فروش از آن استفاده کنند. معمولا مزون ها دوباره آن را از شما با قیمت کمتر می خرند و از این طریق می توانید بخشی از هزینه آن را دوباره به دست آورید.

برای خواندن مطلب کامل درباره خرید یا اجاره لباس عروس اینجا کلیک کنید

نکاتی درباره اجاره لباس عروس


چیزی که بیشترین اهمیت را برای مزون اجاره دهنده لباس عروس دارد، تمیز و سالم نگه داشتن آن است. هرگونه آسیبی به لباس عروس مانند پارگی، لک، کثیفی و ... به عهده فرد اجاره کننده است. به همین دلیل توصیه می شود قبل از اجاره آن، لباس عروس را از نظر تمیزی و سالم بودن چک کنید و اگر مسئله ای وجود دارد حتما آن را با صاحب مزون در میان بگذارید تا مسئولیت چیزی که تقصیر شما نبوده به گردن شما نیفتد. بعد از اجاره نمی توانید ثابت کنید کار شما نبوده و از ابتدا بر روی آن وجود داشته. لباس عروس را تا حد امکان تمیز نگه دارید و تمیز نیز تحویل دهید. بهتر است قبل از تحویل به مزون، آن را به خشک شویی ببرید. هزینه شستشو و خشک شویی را با مزون دار چک کنید و در مورد اینکه این هزینه به عهده شماست یا خیر سوال کنید تا مشکلی پیش نیاید.  مورد دیگری که باید رعایت شود این است که نباید مدل و طرح لباس عروس را تغییر داد. برخی افراد به این دلیل ممکن است این کار را کنند که متوجه می شوند تاج یا زیور آلاتشان به طرح لباس نمی آید. بنابراین برای هماهنگی لباس عروس با زیور آلات آن را تغییر می دهند که البته این کار درست نیست و مزون ها به شرط رعایت این موارد لباس را اجاره می دهند. بهترین کار این است که هنگام پرو لباس عروس، تاج و زیور آلات خود را به همراه داشته باشید تا بهتر بتوانید مدل لباس عروس هماهنگ با آنها را انتخاب کنید. درمورد تاریخ برگرداندن لباس به مزون نیز دقت کافی داشته باشید و سعی کنید در همان زمان مقرر آن را برگردانید. چون ممکن است قول لباس را به فرد دیگری داده باشند و در صورت تحویل ندادن شما، مزون بد قول شود که این نکته ای منفی برای مزون محسوب می شود. جدای از این مورد، برخی مزون ها ممکن است به ازای هر روز دیرکرد مبلغی را به کل اجاره لباس عروس اضافه کنند. بنابراین قبل از اجاره آن، در مورد قوانین مزون بپرسید و در رعایت آن بکوشید.

انتخاب و خرید لباس عروس شیک جدید - بهترین مزون لباس عروس

هزینه و قیمت خرید لباس عروس


هزینه خرید یا اجاره لباس عروس به همراه وسایل مورد نیاز آن نرخ ثابتی ندارد. در بازار و سایت های اینترنتی لباس هایی با قیمت های متفاوتی پیدا می شود. اگر قصد شما خرید لباس عروس است می توانید با مشاهده سایت هایی که اقدام به فروش لباس های عروس دست دوم می کنند لباس هایی با قیمت مناسب بیابید.

چگونه بهترین مزون لباس عروس را انتخاب کنیم؟


انتخاب مزون لباس عروس مناسب به دلیل تعداد بسیار زیاد آن ممکن است گیج کننده به نظر برسد. یکی از راه هایی که می تواند در انتخاب مناسب مزون کمک کننده باشد، پرس و جو از افراد دیگر است. از دوستان و آشنایانی که در مهمانی ها و عروسی ها حضور دارند می توانید درباره کیفیت، تنوع مدل و طرح، نحوه برخورد صاحب مزون و موارد دیگر سوال کنید و ببینید از مزونی که لباس عروس خود را تهیه کرده اند چقدر رضایت دارند.
همچنین می توانید با مراجعه به مزون های مختلف و مشاهده نمونه کارهای آنها کیفیت و مدل های آنها را با هم مقایسه کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. این اشتباه است که بدون دیدن نمونه کار مزون ها یکی از آنها را برای تهیه لباس عروس خود انتخاب کنید. با مشاهده نمونه کارها و یا لباس های آماده می توان به کیفیت و نوع پارچه و دوخت آنها پی برد. البته برای اینکار باید زمان کافی داشته باشید. به همین دلیل باید از چند ماه قبل از تاریخ عروسی تان نسبت به آن اقدام کنید.
بهتر است مزونی را که انتخاب می کنید با سابقه باشد. خیاط با سابقه به واسطه تجربه ای که دارد، بهتر و با دقت بیشتری کار می کند. طراح لباس مزون مورد نظر شما باید توانایی تشخیص آناتومی و استایل بدن شما را داشته باشد تا بتواند لباسی متناسب با اندام شما طراحی کند.
درباره خوش قولی خیاط نیز باید اطمینان حاصل کنید. سابقه تحویل لباس های او این مورد را به خوبی نشان می دهد. خیاط بد قول و عدم تحویل به موقع لباس عروس، استرس شما را بیشتر می کند.
اگر تاریخ عروسی را چند روز زودتر بگویید بهتر است. در این صورت اگر لباستان مشکلی داشته باشد فرصت کافی برای برطرف کردن آن دارید.

نکات مهم پرو لباس عروس


-برای انتخاب لباس عروس تعداد زیادی همراه با خود نبرید. به دلیل اینکه سلیقه های افراد با هم متفاوت است و هر کسی نظر خودش را دارد. بنابراین ممکن است نظرها یکسان نباشد و شما بیشتر گیج و سردرگم شوید و نتوانید لباس عروس مناسب خود را انتخاب کنید. یک یا دو نفر از افراد نزدیک و یا دوستانتان را که هم سلیقه هستید با خودتان ببرید.
-قبل از پرو لباس عروس، تغییری در حجم غذایتان ندهید. چرا که وزن و اندازه واقعی بدن شما مشخص نمی شود. به ویژه افرادی که تپل و چاق هستند و شکم دارند، اگر بدون خوردن وعده غذایی برای پرو مراجعه کنند ممکن است شکم آنها کوچکتر به نظر برسد اما بعدا به مشکل بر بخورند و متوجه شوند لباسی را که انتخاب کرده اند مناسب سایز آنها نیست. بنابراین خوب است این نکته را به خاطر داشته باشید.
-بهتر است با چهره بدون آرایش نسبت به پرو لباس عروس اقدام نکنید. در این صورت چهره بی روح و خسته به نظر می رسد و همچنین زیبایی لباس نیز مشخص نمی شود. به همین دلیل سعی کنید مقداری آرایش داشته باشید یا لوازم آرایش را همراه خود به مزون ببرید و آنجا آرایش کنید تا ظاهر شما تا حد امکان نزدیک به همان چیزی باشد که قرار است در شب عروسی باشید.
- سعی کنید لباس زیر مناسبی داشته باشید. بهتر است همان لباس زیری را بپوشید که قرار است در شب عروسی استفاده کنید. لباس زیر مناسب باعث می شود لباس عروس بهتر به تن شما بنشیند و راحت تر بتوانید مدل لباسی که می خواهید را انتخاب کنید.
-همین مسئله نیز درباره کفش عروسی صدق می کند. شما باید همان کفشی را که قرار است هنگام مراسم عروسی بپوشید به پا داشته باشید. اندازه دامن لباس عروس را تنها در صورتی می توان تنظیم کرد که کفش مجلسی به پا داشته باشید نه کفش اسپرت. کفش عروسی را باید زودتر از لباس تهیه کنید تا هنگام پرو آن را داشته باشید.
-از راحت بودن در لباسی که انتخاب کرده اید مطمئن شوید. با آن راه بروید، چرخ بزنید، بنشینید. اگر در آن راحت بودید و آنقدر تنگ یا آنقدر گشاد نبود که برایتان مشکل ایجاد کند آن را تهیه کنید. در غیر این صورت از انتخاب آن صرف نظر کنید حتی اگر خیلی از آن خوشتان آمده باشد. زیرا باید لباس عروس را حداقل برای 8 ساعت بپوشید. اگر تمام این ساعات را در عذاب باشید و احساس راحتی نداشته باشید حس خوبی نسبت به آن نخواهید داشت و از بهترین شب زندگی خود نیز لذت کافی نخواهید برد.
- زیبایی برخی از لباس عروس ها تا زمانی که تن نکرده اید مشخص نمی شوند. سعی کنید مدل هایی را هم که دوست ندارید امتحان کنید. شاید با اینکه آن را دوست ندارید ولی به تن شما بنشیند و در آن فوق العاده به نظر برسید.
- همه مسائل درباره تاریخ اجاره، تاریخ تحویل به مزون، قیمت تخفیف، قیمت نهایی، نیاز به سنگدوزی یا مواردی مانند این و وسایل مورد نیاز دیگر را از صاحب مزون بپرسید و درباره آنها اطلاعات به دست آورید. خرید وسایلی مانند دستکش، کت یا شنل، تور و تاج و ... را به روز آخر موکول نکنید. ممکن است صاحب مزون این وسایل را در اختیار شما قرار دهد. در این صورت در وقت خود صرفه جویی کرده اید. به یاد داشته باشید درمورد اجاره این وسایل نیز حتما بپرسید که آیا هزینه ای جدا از اجاره لباس عروس دارد یا خیر.
-پیشنهاد می کنیم تمامی وسایل مورد نیاز را با فرد با تجربه ای مانند صاحب مزون چک کنید تا چیزی را از قلم نینداخته باشید. شاید چیزی لازم باشد که شما به آن فکر نکرده باشید و او بتواند شما را در مورد آن راهنمایی کند.
-بهتر است از قبل فکر همه این موارد را کرده باشید تا بتوانید بدون استرس و دغدغه تمامی وسایل لازم را بدون اینکه چیزی از قلم بیفتد تهیه کنید. در روزهای آخر نزدیک به تاریخ عروسی ممکن است انقدر درگیر هماهنگی ها و کارهای دیگر شوید که فرصت کافی برای گشتن و تهیه همه لوازم نداشته باشید یا کیفیت و رنگ دلخواه خود را نتوانید پیدا کنید.

لباس عروس ایرانی

خرید لباس عروس شیک جدید ایرانی
مدل ایرانی لباس عروس می تواند زیبایی و جذابیت شما را دو چندان کند. بیشتر خانم هایی که به جشن عروسی سنتی تمایل دارند، مدل های ایرانی آن را می پسندند. این مدل ها در دو نوع ساده و کار شده و همچنین کوتاه و بلند موجود هستند و بسته به سلیقه تان هر کدام را که دوست داشته باشید می توانید انتخاب کنید. طرح های متنوع این مدل لباس عروس هر سلیقه ای را می تواند راضی کند. البته تنوع آن به اندازه مدل های خارجی نیست. اما بیشتر عروس های ایرانی این نوع لباس را می پسندند. بیشتر خانم های ایرانی تمایل دارند از لباس عروس بلند استفاده کنند تا پوشش بیشتری داشته باشد.

لباس عروس ساده کوتاه


انتخاب مدل کوتاه لباس عروس در ایران کمتر از مدل بلند آن است. اما با این حال لباس کوتاه طرفداران خودش را دارد. از این مدل در مراسم های خاص تر استفاده می شود و ست کردن آن با تور کوتاه یا کلاه زیبایی فوق العاده ای به همراه دارد. انتخاب کمتر مدل کوتاه لباس عروس به این معنی نیست که از مد افتاده اند یا زیبا نیستند؛ اتفاقا برعکس، این مدل هیچ وقت از مد نمی افتد. انتخاب آن تنها به سلیقه شما بستگی دارد. به دلیل انتخاب کمتر لباس کوتاه در جشن های عروسی، پوشیدن این مدل لباس در مراسم عروسیتان می تواند شما را متفاوت از دیگر عروس ها کند.

مدل لباس عروس شیک جدید2019


هر ساله طراحان مد و زیبایی مدل های متفاوتی را نسبت به سال های پیشین طراحی و روانه بازار می کنند. بسیاری از افراد دوست دارند برای مراسم عروسی شان طبق مد روز پیش بروند و لباسی که تهیه می کنند به روز و از آخرین مدل های طراحی شده باشد. مدل های سال 2019 زیبایی بی نظیری را به نمایش می گذارند. مدل ساده لباس عروس هیچ وقت از مد نمی افتد و در عین سادگی آن ظاهری شیک و بسیار زیبا دارند. چند نمونه از مدل های ساده آن سال 2019 را در ادامه مشاهده می کنید. تزئینات خاص قسمت های بالاتنه یا روی دامن لباس عروس های کار شده از جذابیت بالایی برخوردارند و توجه هر کسی را به خود جلب می کنند. برخی از این لباس های کار شده شیک و جذاب را به عنوان نمونه مدل های سال 2019 در اختیار شما قرار می دهیم تا با زیبایی بی نظیر آنها آشنا شوید.

مدل لباس عروس 2019 جدید شیک ایرانی

مدل لباس عروس 2019 جدید شیک ایرانی

مدل لباس عروس 2019 جدید شیک ایرانی

مدل لباس عروس 2019 جدید شیک ایرانی

مدل لباس عروس 2019 جدید شیک ایرانی

مدل لباس عروس 2019 جدید شیک ایرانی