اینجا جای تبلیغ شماست

 

عروسی را در تالار و عمارت بگیریم یا در باغ

برای مراسم عروسی باغ بهتر است یا تالار؟ مزایا و معایب👰

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برگزارکردن مراسم عروسی در باغ بهتر است یا تالار؟

آمار نشان می دهد بخش عمده ای از هزینه های عروسی (حدود 30%) مربوط به هزینه محل برگزاری مراسم و پذیرایی است. مراسم عروسی از نظر خیلی‌ها مهم‌ترین مراسم و اتفاقی است که در زندگی آنها می‌افتد. عروس و دامادها براساس همین سنت همه تلاش خود را می‌کنند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن و البته هماهنگ با بودجه آنها برگزار شود.

مهم‌ترین قسمت این مراسم ، انتخاب مکان مناسب است. برای انتخاب مکان عروسی ، دو انتخاب وجود دارد : تالار پذیرایی و یا باغ عروسی

 

باغ یا تالار عروسی؟ کدام برای عروسی بهتر است؟ بهترین باغ تالار عروسی

باغ عروسی یا تالار؟ مزایا و معایب انتخاب تالار عروسی یا باغ عروسی؟

 

آب و هوا :

بهتر است در زمان اجاره تالار یا سالن عروسی به فصل نیز توجه داشته باشید. انتخاب باغ عروسی برای فصل‌های بهار و ابتدای پاییز لذت بخش‌تر خواهد بود. اما تالارها با داشتن سیستم گرمایش و سرمایش مناسب در هر چهار فصل امکانات لازم را دارند. البته در هر فصلی نیز باید به شرایط آب و هوایی دقت کرد. مثلا بارش باران بهاری و یا گرمای بیش از حد در تابستان ، بارش باران های پاییزی و آلودگی هوای شهرهای بزرگ خصوصا تهران در پاییز و زمستان و البته سرما و برف زمستان. برخی باغ‌ها برای رفع مشکل سرما در زمستان سالن سرپوشیده دارند که البته شما باید هزینه‌ای که صرف گرم کردن این فضا می‌شود را پرداخت کنید که شاید هزینه اضافی باشد. بنابراین انتخاب باغ فقط محدود به زمان محدودی در سال می شود. ؟ بهتراست زمانی را برای عروسی خود در باغ انتخاب کنید که دمای هوا حدود 25 – 35 درجه سانتی‌گراد باشد

وضعیت مکان :

باغ‌ها معمولاً در اطراف شهر هستند و سالن‌ها د رمحدوده داخلی شهرها. خارج شهر ترافیک ندارد، ولی پیدا کردن مکان برای مهمانان گاهی با سردرگمی همراه است که با دادن کروکی به آنها این مشکل رفع می‌شود و البته طی کردن مسافت نیز گاهی کسل آور است. ولی مشکل تالارهای داخل شهر نیز ترافیک خیابان‌ها و جای پارک خودرو است که در انتخاب تالار باید مد نظر قرار بگیرد.

نور و روشنایی :

تأمین برق مورد نیاز مکان شما بسیار مهم است. اگر خودتان باغی را برای این کار در نظر گرفته‌اید، مطمئن باشید که این مکان قادر به تأمین برق چراغانی‌ها و گروه موسیقی خواهد بود. اجاره موتور برق فکر خوبی است. و البته با عکاس نیز باید هماهنگ باشید چراکه نور عکس و فیلم نیز باید به خوبی تعبیه شوند. اما در تالار این مشکلات وجو ندارد. کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها در تالار به دلیل بسته بودن فضا و نورپردازی محیط بهتر از فضای باز خواهد بود. در فضای باز به خصوص وقتی هوا تاریک شده است باید منتظر پایین آمدن کیفیت عکس‌ها باشید.

باغ یا تالار عروسی؟ کدام برای عروسی بهتر است؟ بهترین باغ تالار عروسی

هزینه ورودی :

مسئله مهم دیگر در انتخاب باغ یا تالار که باید مد نظر داشت هزینه ورودی است. برای اجاره باغ‌ها باید هزینه بیشتری را نسبت به تالار پرداخت کنید. اگر از نظر مالی مشکل دارید، در انتخاب باغ محدود خواهید شد و بهتر است تالار را انتخاب کنید چراکه تفاوت قیمت زیاد است.

عروسی مختلط یا جدا :

مزیت دیگر تالار داشتن مکانی جدا برای خانم‌ها و آقایان است، ولی باغ‌ها این امکان را ندارند. البته هستند باغ هایی که شرایط جدا را هم دارند اما تعداد آنها محدود است.

تعداد مهمانان عروسی :

اگر تعداد مهمانانتان زیاد نیستند، انتخاب تالار برای شما از نظر هزینه بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. در این موارد باغ هزینه‌هایی اضافی متحمل شما خواهد کرد. بسته بودن فضای تالار عروسی کمک می‌کند تا خدمات بهتر و شکیل‌تر به مهمانان ارائه شود، در صورتی که باز بودن فضای باغ این امکان را از برگزارکنندگان خدمات مجالس می‌گیرد. 

امکانات محل تالار را بررسی کنید

 بخشی از مهم‌ترین مواردی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از : ورودی اعیاد، ورودی آخر هفته، ورودی ایام هفته، جایگاه ماشین عروس، پارکینگ (طبقاتی، روباز، سربسته)، اتاق عقد مجزا، اتاق عقد داخل سالن، سفره عقد، عاقد برای خطبه عقد، محل بازی کودکان، سفره خانه سنتی، کافی‌شاپ، دکوراسیون، لوسترهای لوکس، نورپردازی، عکس‌برداری، فیلم‌برداری، موزیک، گل‌آرایی، بادکنک آرایی، مشعل‌آرایی، شمع آرایی، نورپردازی، نمایش و شعبده بازی، تزیینات میز و صندلی‌ها، آرایشگاه، میوه، شیرینی، شستشوی میوه، تهیه غذا، سرویس بهداشتی، خدمه، مهمان‌دار، نیروی امنیتی، آسانسور، ، ال یی دی و...

 اطراف باغ و تالار عروسی را بررسی کنید :

 . اگر عروسی شما در باغ است حتما به کوچه باغ‌های اطراف آن دقت کنید. در باغ بهتر است شکیل و رنگ خورده باشد؛ اطراف باغ محل نگهداری احشام نباشد. کوچه باغ‌ها تمیز باشند خصوصا اگر جشن شما در فصول بارشی هستند در غیر این صورت میهمان‌هان ناراضی میشوند که لباس و ماشین‌های‌شان را گِلی کرده‌اید. حتی ممکن است برخی ماشین‌ها در راه‌های صعب‌العبور اطراف باغ گیر کنند.

کارهای مفرح در باغ :

در باغ کارهایی می شود انجام داد که در تالار نمی شود : مثلا آتش بازی ، کبوتر آزاد کردن ، سفارش قلیان و ...

باغ یا تالار عروسی؟ کدام برای عروسی بهتر است؟ بهترین باغ تالار عروسی

 

به نظر شما کدام بهتر است ؟ نظرات خود را با ما در میان بگزارید

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

معرفی رنگل

رنگل - مجله خانم ها

مجله رنگل ، جامع ترین مجله عروسی است و همچنین دربردارنده موضوعاتی همچون خانه داری، آشپزی، خیاطی و... می باشد. مطالب رنگل را دنبال کنید.