اینجا جای تبلیغ شماست

 

آموزش درست کردن سبزه عید نوروز سفره هفت سین

آموزش درست کردن سبزه عید نوروز | سبزه هفت سین بر روی کوزه❤️

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

چجوری سبزه عید و سفره هفت سین درست کنیم

در جواب این سوال که چه زمانی سبزه عید بریزیم، باید پاسخ بدم که برای سبز کردن دانه هایی مثل گندم و جو ، باید حدود ده روز و برای عدس یا ماش پونزده روز قبل از عید شروع به درست کردن سبزه ی عید کنیم. به این صورت که اول باید هر کدوم از دانه ها که مد نظر خودتونه رو به مقدار دلخواه ( معمولا یک لیوان) به مدت دو شب خیس کنید، برای این کار باید دانه ها رو توی یه کاسه بریزید و حدود دو بند انگشت آب روی اونها بریزید و توی مدت دو روز چند بار آب اون رو عوض کنید. دانه ها به آررومی شروع به جوونه زدن می کنن و در این مرحله شما باید آب کاسه رو خالی کنید و دانه های خودتون رو درون یک دستمال نخی مرطوب بریزین؛ خیلی خیلی مراقب باشین که دستمال نخی همیشه مربوط بمونه که جوونه ها حسابی رشد بکنن.  وقتیکه جوونه ها تبدیل به ریشه شدن با دقت و به آهستگی اونها رو از داخل دستمال بر میداریم . کف ظرفی که برای کاشتن سبزه ی عید در نظر گرفتیم رو یه لایه پنبه پهن می کنیم و دانه هایی که ریشه زدن رو روی اونها قرار می دیم. به جای پنبه از خاک یا ماسه ی ریز هم میتونین استفاده کنین. بعد از این مرحله یه پارچه ی نخی روی دانه ها پهن می کنیم و هر روز و تا زمانی که ریشه ها تبدیل به ساقه بشن با اسپری روی این پارچه آب پاشی می کنیم. بعد از چند روز که سر و کله ی ساقه های قشنگ و نقره ای پیدا شد دستمال نخی رو از روی اونها بر میداریم و ظرف سبزه ی عید رو توی نور خورشید و در جای خنک قرار میدیم و هر روز فقط به اندازه ای که مرطوب بشه روی اون آب اسپری میکنیم. حواستون باشه که اصلا از آب زیاد استفاده نکنید چون باعث میشه ساقه ها خراب بشن و بوی بدی بگیرن و رشد اونها متوقف بشه.

آموزش درست کردن سبزه عید نوروز سفره هفت سین

انواع بذر سبزه سفره هفت سین

برای کاشت سبزه ی عید از بذرها و دانه های زیادی مثل عدس، ماش، خاکشیر، جو، هسته ی پرتقال و نارنج، تخم شاهی، تخم خاکشیر، تخم شربتی و ... میتوانیم استفاده کنیم. اما هر کدام از این دانه ها زمان و شرایط رشد مخصوص به خودشان را دارند که برای داشتن یک سبزه ی عید قشنگ باید به خوبی به آنها دقت کنیم.

سبز کردن سبزه ی عید بر روی کوزه

اول باید روی کوزه ی سفالی رو با جوراب زنونه پوشش بدین و اضافه ی جوراب رو هم به داخل کوزه ببرید. تخم شاهی یا تخم خاکشیر رو برای اینکه لعاب بیاندازند چند دقیقه در آب خیس کنید و بعد با پشت قاشق یا به وسیله ی دست روی سطح کوزه (روی جوراب) بمالید. دقت کنید که برای داشتن یک سبزه ی عید پر پشت و زیبا، تخم شاهی ها باید روی تمام سطح کوزه به صورت یکنواخت پخش بشن. زیر کوزه یه سینی یا پشقاب قرار بدین و توی اون رو پر از آب کنید. حواستون باشه که هر روز آب جمع شده داخل سینی رو خالی کنید . کم کم تخم شاهی ها جوونه میزنن و سبز میشن و حدود یک هفته می کشه تا سبزه ی عید شما بلند و پر پشت بشه. این مدل سبزه که با تخم شاهی یا خاکشیر درست میشه خیلی زودتر از مدل های دیگه سبز میشه.

آموزش درست کردن سبزه عید نوروز سفره هفت سین شکل کوزه

نکات مهم برای رشد بهتر سبزه ی عید

بهترین جنس ظرف برای سبز کردن سبزه ی عید سفال و در درجه ی دوم چینی هست، استفاده از ظروف فلزی یا پلاستیکی برای این کار معمولا نتیجه ی خوبی نداره و علاوه بر اون قشنگ هم نیست. هر چقدر قطر ظرف شما کمتر باشه طول عمر سبزه ی عید شما بیشتر میشه. اگه توی محیط گرم و خشک زندگی می کنید تا قبل از اینکه جوونه ها یک سانتی متر نشدن حتما از پارچه ی نخی مرطوب استفاده کنید. بهتره دمای آبی که برای اسپری کردن و طی مراحل سبز شدن و رشد کردن سبزه استفاده میشه ولرم باشه.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

معرفی رنگل

رنگل - مجله خانم ها

مجله رنگل ، جامع ترین مجله عروسی است و همچنین دربردارنده موضوعاتی همچون خانه داری، آشپزی، خیاطی و... می باشد. مطالب رنگل را دنبال کنید.