اینجا جای تبلیغ شماست

 

راستگویی دروغگویی صحبت های خواستگار | مشاوره خواستگاری

روش های تشخیص راست یا دروغ بودن حرف های خواستگار 👰✅🤵

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

چگونه بفهمیم خواستگارمان صادق است و راست میگوید؟

در مجلس خواستگاری معمولا صحبت هایی هم در مورد شخصیت و زندگی داماد و هم درباره برنامه های آینده فرد گفته میشود. شاید این سوال به ذهنتان برسد که از کجا بفهمیم صحبت های خواستگارمان درست و راست است و یا به قول معروف دروغ بهم میبافد ! البته یافتن جواب این سوال به صورت 100درصد کار ساده ای نیست اما میتوان با تکنیک هایی تا حدودی پی به جواب این سوال برد. در این پست به شما کمک میکنیم تا تکنیک هایی را یاد بگیرید و متوجه شوید خواستگارتان راستی میگوید یا دروغ !

1- کلمات و جملات اغزاق آمیز

«من در محل کارم، منظم‌ترین و مفید‌ترین فرد و از نظر رئیسم هم بهترین هستم»، ♦ «یادم می‌آید که دوران دانشگاه، استاد‌هایمان همیشه من را بهترین دانشجو خطاب می‌کردند» و♦  «من پر تلاش، مهربان و منطقی هستم».

✔ شاید شما هم در جلسات خواستگاری، حداقل یکی از این عبارت‌ها را شنیده باشید و اگر هم هنوز به سن ازدواج نرسیده‌اید در جریان باشید چراکه بزودی خواهید شنید!‌‌

✔ همان طور که می‌دانید امروز یکی از دغدغه‌های جوانان دم بخت، این است که  چه طور در جلسات خواستگاری به حرف‌های طرف مقابلشان اعتماد کنند.

راست گفتن دروغ گفتن خواستگاری

 هر چند بهترین راه حل، تحقیق دقیق درباره طرف مقابل و خانواده‌اش است اما در مراسم خواستگاری،〰  تکنیک‌های کشف پنهان کاری〰  هم می‌توانند به کمک شما بیایند. حسین محرابی، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی در این نوشتار نشانه‌هایی را مطرح می‌کند که اگر مکرراً در جلسه خواستگاری دیده شوند، باید در باور آنچه از طرف مقابلتان می‌شنوید بیشتر تامل کنید. البته در خور ذکر است که با مشاهده یک یا چند مورد از این عوامل، نمی‌توانید حتماً خواستگارتان را دروغگو خطاب کنید اما می‌توانید به فکر تحقیق دقیق‌تر و بیشتر درباره او بیفتید تا در آینده از انتخابتان پشیمان نشوید.

2-ناهماهنگی زبان با بدن

ما انسان‌ها می‌توانیم زبانمان را وادار به دروغگویی کنیم، اما بدنمان را نه، چون وقتی دروغ می‌گوییم، بدنمان با گفته‌هایمان هماهنگ نمی‌شود. در واقع بدن ما همیشه راست می‌گوید؛ به طور مثال وقتی فردی بخواهد به دروغ به چیزی پاسخ مثبت بدهد، ممکن است سرش همزمان کمی به عقب برود که این حرکت به معنی «خیر» است. در حقیقت مغز ما طوری طراحی شده است که تمام واکنش‌های طبیعی بدن را با هم هماهنگ می‌کند؛ به طور مثال، اگر فردی به شما گفت که «از دیدنت خیلی خوشحالم» اما لحظه‌ای اخم‌هایش درهم رفت یا روی بینی‌اش چین افتاد، بدانید راست نمی‌گوید.

یادتان باشد به چشمتان بیشتر از گوشتان اطمینان کنید چون زبان بدن ناخودآگاه، اما کلام خودآگاه است. همچنین این ناهماهنگی را می‌توان میان گفته‌های خود فرد در زمان‌های مختلف مشاهده کرد. حتما شنیده‌اید که می‌گویند دروغگو کم حافظه است؟ فردی که راست نمی‌گوید، مسلما داستانی را از خودش سر هم می‌کند که ممکن است بعضی قسمت‌هایش با هم جور نباشد.

روش تشخیص خواستگار خوب راستگو با دروغگو و بد

3-طفره رفتن از پاسخ رک و صریح

وقتی فردی در برابر پرسش‌های حساس شما از پاسخ‌های رک و صریح طفره می‌رود، به حرفش شک کنید. طفره رفتن می‌تواند به شکل جواب دادن سوال با سوالی دیگر باشد؛ به طور مثال در جواب سوال «شما سیگار می‌کشید؟» می‌گوید: «این چه سوالی است؟!» یا به طور مثال در جواب «آیا شما اهل عبادت هستید؟»، می‌گوید: «چه سوال خوبی پرسیدی! بگذار برایت داستانی را تعریف کنم...». فلسفه بافی نوعی طفره رفتن است. شما فقط یک سوال پرسیدید و او نیم ساعت از این در و آن در می‌گوید. ✔ دست خودش نیست، او می‌خواهد موضوع اصلی را بپوشاند و ناخواسته آن قدر پرحرفی می‌کند که موضوع بین حرف‌ها گم شود.

جواب‌های دروغ معمولا بسیار طولانی‌تر از حد طبیعی است ? و در ‌‌نهایت هم نمی‌فهمید بالاخره پاسخ طرف مثبت بود یا منفی؛ به طور مثال وقتی از طرف مقابلتان درباره وابستگی او به والدینش سوال می‌کنید و او از مزایای عدم وابستگی می‌گوید، محترمانه حرفش را قطع کنید، دوباره سوالتان را مطرح کنید و از او جواب مستقیم بخواهید. برای مثال بگویید: «فکر کنم منظورم را درست بیان نکردم. منظورم این بود که...»

4-اضطراب شدید و واکنش‌های غیر عادی

اضطراب نشانه‌های زیادی دارد.✔

 اگرچه این مورد در جلسه آشنایی کاملاً طبیعی است، اما وقتی علائم اضطراب فقط زمانی بروز می‌کند که شما موضوع حساسی را پیش می‌کشید، خوب چشم و گوشتان را باز کنید. یادتان باشد دروغگویی یا پنهان کاری برای هیچ فردی آسان نیست و او هرقدر بخواهد این نشانه‌ها را پنهان کند قادر نیست علائم ناخودآگاه نظیر عرق کردن، سرخ شدن یا پریدن رنگ چهره، خشک کردن عرق بالای ابرو قبل از شروع و حین صحبت و... را از نظر‌ها دور کند.

برای فهمیدن این موضوع، می‌توانید بحث و موضوع حساس را به درازا بکشانید و علائم اضطراب و واکنش‌های جانبی دیگر را بررسی کنید. ممکن است یک پرسش خاص فرد را دچار چنان اضطرابی کند که او دچار خشکی گلو شده و مجبور شود مرتب آب دهانش را قورت دهد، زیادی لب‌هایش را زبان بزند یا دستانش را به هم بمالد. واکنش شدید هیجانی هم از جمله نشانه‌های نداشتن صداقت است

روانشناسی مشاوره خواستگاری

5- نشانه افراد دروغگو

آیا چشم‌های فرد دروغگو موقعیت خطیرش را نشان می‌دهد؟ آیا حرکت سریع دست‌ها یا چرخش چشم‌ها به این سو و آن سو، نشانه‌های غیرقابل انکاری است که از دروغگویی خبر می‌دهند؟

پاسخ این سوال‌ها را از زبان روان‌شناسان بخوانید: به نقل از باشگاه خبرنگاران، برخی افراد، دروغگوهای خوبی نیستند و زود لو می‌روند، اما برخی دیگر دروغگوهای قهاری هستند. برخی از علائم و روش‌هایی که باعث شناخت دروغگو می‌شود، در ادامه ذکر شده است:

علائم ظاهری افراد دروغگو :

۱-چشمان کسانی که دروغ می‌گویند یا باز‌تر از حد معمول است یا دائما چشم‌های آنان به نقاط مختلف حرکت می‌کند. در عین حال آن‌ها معمولا از نگاه مستقیم به شما پرهیز و سعی می‌کنند مستقیماً به شما نگاه نکنند.

۲-وقتی از آن‌ها سوال می‌شود، دماغ یا گوششان را به حالت عصبی می‌خارانند.

۳-اگر حتی سوال شما را متوجه شوند چنین وانمود می‌کنند که سوال شما را نشنیده‌اند و با این کار به بحث پایان می‌دهند.

۴-اگر قدری به صحبت آن‌ها شک کنید شما را متهم به بی‌اعتمادی می‌کنند و خیلی سریع با این کار به بحث پایان می‌دهند.

۵-خنده‌های بی‌دلیل و بیگاه در هنگام صحبت کردن یکی دیگر از علائم بارز افراد دروغگو است.

۶-آدم‌های دروغگو همیشه سعی می‌کنند حرف‌های زیبا و جذاب به زبان بیاورند و با این کار می‌خواهند امکان کشف حقیقت را از ما سلب کنند.

مطالب ارائه شده صرفاً جهت آگاهی توسط نویسنده نوشته شده است و بطور 100 درصد تأیید یا رد نمی شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

معرفی رنگل

رنگل - مجله خانم ها

مجله رنگل ، جامع ترین مجله عروسی است و همچنین دربردارنده موضوعاتی همچون خانه داری، آشپزی، خیاطی و... می باشد. مطالب رنگل را دنبال کنید.