اینجا جای تبلیغ شماست

 

جواب رد به خواستگار ! چگونه جواب منفی به خواستگار بدهیم؟

آیا باید به خواستگار جواب منفی را بگوییم؟ جواب رد محترمانه🤵⛔

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

جواب رد به خواستگار ! چگونه جواب منفی به خواستگار بدهیم؟

اگر پاسختان به خواستگاری فردی منفی است حتما به او و خانواده اش اعلام کنید !  یکی از اشتباهات بسیار رایج در جامعه ی ما، که نیاز به اصلاح فوری و بدون وقفه دارد، این است که چه خانواده دختر و چه خانواده پسر، پس از این که خانواده طرف مقابل را از هر نظر، مناسب خود ندانستند و از وصلت با ایشان منصرف شدند، این خبر را به اطلاعشان نمیرسانند.

مثلا فرض کنید برای آشنایی با کسی میروید یا کسی برای آشنایی با شما، به منزلتان می آید؛ پس از اتمام یک یا چند جلسه ملاقات و گفت و گو، دیگر هیچ خبری به طرف مقابل بابت انصراف، داده نمیشود. این میتواند خانواده ای که به او خبر داده نشده را بسیار معطل و معذب و تحت فشار قرار دهد، بخصوص خود دختر یا پسر را.

جواب رد به خواستگار  چگونه جواب منفی نه به خواستگار

چرا که وقتی انصرافتان را اعلام نکنید چند حالت پیش می آید:

  1. یا خانواده طرف مقابل شمارا مناسب دانسته اند و به هر دلیلی بخاطر شما ممکن است رفت و آمد با خانواده ای دیگر را به تاخیر بی اندازند، و همچنین ممکن است که چه دختر، چه پسری که درست نمیداند دیدگاه شما نسبت به او بالاخره مثبت است یا منفی، از نظر روحی و عاطفی هم دچار مشکل شود، چرا که مدام به علت تاخیر در اعلام نتیجه توسط شما فکر میکند و ممکن است ذهنش آنقدر مشغول شود که روی خود هزاران عیب بگذارد.
  1.  یا طرف مقابل هم تمایلی به ادامه گفت و گو ندارد، که باز هم با این وجود، ما اطلاعی از عدم تمایلشان نداریم، بنابراین باز هم موظفیم بلافاصله پس از قطعیتمان در عدم داشتن تناسب با طرف مقابل؛ به خانواده ی او فورا بصورت مودبانه (که در ادامه توضیح خواهم داد چگونه میتوان انصراف را بصورت مودبانه مطرح نمود) اعلام کنیم.

جواب رد به خواستگار  چگونه جواب منفی نه به خواستگار

با چه جملاتی به خواستکار نه بگوییم 

در صورتی که میخواهید جواب رد به خواسگارتان بدهید باید بدانید خیلی محترمانه و بدور از الفاظ و صفات بد باید جواب نه خود را به آنها بدهید. اگر تصمیم تان را گرفته اید و می خواهید به خواستگارتان جواب رد بدهید، باید بدانید که این جواب دادن ، خودش اصول و قاعده ای دارد که باید رعایت کنید. در غیر این صورت جواب رد شما ممکن است باعث دلخوری یا حتی کینه هایی شود. جملاتی مثل "ما بدرد هم نمیخوریم" یا "فعلا قصد ازدواج ندارم" یا "شرایط ایده آل من را ندارید" یا "خیلی از آشنایی با شما خوشحال شدم، اما فکر نمیکنم مناسب هم باشیم." و... مناسب هستند. هم جواب نه داده اید هم غرور وی را نشکانده اید. در صورتی که تصمیم نهایی گرفته اید و در مقابل سماجت دیدید سعی نکنید رابطه را کش دهید تنها بدلیل رودروایسی برای نه گفتن. قاطعانه نه بگویید و هم خودتان و هم فرد مقابل را راحت کنید. سعی کنید با خواستگارتان رودر رو نشوید و تلفنی یا با اس ام اس و متن جواب رد بدهید. اینطوری خیلی راحت تر خواهید بود. و در آخر توصیه اکید و موکد میکنیم که ای آقا، ای خانم، چه پاسختان مثبت است، چه منفی، حتما به یکی از روش هایی که در مطلب بالا گفته شد، به اطلاع خانواده ی طرف مقابل برسانید.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

معرفی رنگل

رنگل - مجله خانم ها

مجله رنگل ، جامع ترین مجله عروسی است و همچنین دربردارنده موضوعاتی همچون خانه داری، آشپزی، خیاطی و... می باشد. مطالب رنگل را دنبال کنید.