اینجا جای تبلیغ شماست

 

طرز تهیه فلافل جنوبی آبادانی خوشمزه

طرز تهیه فلافل بندری آبادانی با سس مخصوص 🧆 ✅

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

طرز تهیه فلافل :

طرز تهیه فلافل

اول اینکه نخود را از دو روز قبل خیس می کنیم و بارها آب آن را عوض می کنیم طوری که جوانه خیلی کوچکی گوشه نخود میزند که کلسیم نخود را چندین برابر می کند و مغز نخود خوب خیس میخورد . سیصد گرم نخود خام خیس میکنیم بعد در ابکش بریزید تا اب اضافه خارج بشود وسپس با دندانه ریز چرخ گوشت به همراه دوحبه سیر و یک سیب زمینی ابپز متوسط که باعث میشود بافت لطیفی داشته باشد نخود تنها خیلی خشک میشود فلافل و یک پیاز متوسط چرخ کنید اگر چرخ شما دنده ریز نداشت دو بار چرخ کنید وبعد پودر زیره و پودر تخم گشنیز و پودر انبه و فلفل در حدی که تند بشود چون فلافل باید تند باشد و ادویه فلافل که عطاریها دارن اگر نبود اشکالی نداره ونمک و بعضی ها بکینگ پودر میزنند یا اصلا چیزی نمیزنند ولی بهتر است یک قاشق غذاخوری مایه خمیر فوری مستقیم بریزیم روی نخود چرخ شده و مواد را مخلوط می کنیم اگر مواد سفت بود خیلی کم اب معمولی اضافه کنید تا مواد نه سفت ونه شل باشد وسر ظرف را ببندید وحدود دو ساعت استراحت دهید و توی ظرف کوچک روغن خوب که داغ شد فلافل را قالب بزنید وتوی روغن شناور سرخ کنید در حدی که رنگ دلخواه خودتان است وروی دستمال اشپزخونه بذارید تا اضافه روغن گرفته بشو .این مقدارمواد حدود سی تا فلافل میدهد البته بستگی به سایز قالب دارد


سس عربی مخصوص فلافل


سس های زیادی برای سرو همراه فلافل هست ولی این سس ،سس عربی است وتوی کویت همیشه همراه ساندویچ فلافل این سس سرو میشود حدود یک لیوان ماست معمولی را با سه قاشق غذاخوری ارده واب نصف یه لیمو خوب مخلوط کنید ونمک بزنید وپوره یه حبه سیر ومخلوط کنید وروی فلافل بریزید و میل کنید ماست کمی سفت باشه بهتر است.

 

طرز تهیه فلافل


نکته درست کردن فلافل آبادانی :


در کشورهای عربی به همراه نخود باقالی را هم چرخ می کنند خیلی خوشمزه میشود من فصل باقالی تازه یه مشت باقالی را بدون پوست ، همراه نخود چرخ می کنند وهمچنین تخم گشنیز درسته هم کمی قاطی مواد می کنند ودر صورت تمایل کنجد بو نداده هم می ریزنند وگشنیز تازه هم کمی با نخود چرخ می کنند .

 برگرفته از پیج tnavoashpazi

 

 

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

معرفی رنگل

رنگل - مجله خانم ها

مجله رنگل ، جامع ترین مجله عروسی است و همچنین دربردارنده موضوعاتی همچون خانه داری، آشپزی، خیاطی و... می باشد. مطالب رنگل را دنبال کنید.