کراتینه مو چیست | حدود قیمت کراتین مو | عوارض و آموزش ویدیویی ✅

کراتینه مو چیست؟ فواید و مزایای کراتینه مو چیست؟ عوارض پس از کراتین مو

کراتینه مو یک روش برای صافی موهای وز و فر می باشد که امروزه طرفدار زیادی دارد و بیشتر خانم ها برای صافی و براق شدن موهای خود به سالن های زیبایی مراجعه می کنند و این کار را انجام می دهند. این روش برای کسانی که به دلیل گذاشتن رنگ مو موهای آن ها آسیب دیده  و سوخته است بسیار مناسب می باشد. در کراتینه مو پروتئینی را به موها می زنند که موجب براق شدن و درخشان شدن موها می شود و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. در واقع کراتین یک پروتئین است که به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد که باعث صاف شدن و درخشندگی موها می‌گردد. در افرادی که موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می‌کند. می‌تواند موهای فر را صاف و نرم کرده و آن‌ها را به‌ مدت چند ماه براق و بدون پیچش نگه ‌دارد. هنگام کراتین‌کردن موها، محلولی استعمال می‌شود که کراتینه با موها ترکیب شده و آسیب‌های کوتیکول‌ مو را ترمیم می‌کند و در نتیجه کراتینه موجب براق ‌شدن و صاف شدن و کاهش وز مو شده

انواع کراتین مو

برای انجام کراتینه مو باید به برخی از مسائل توجه زیادی کنید و با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. کراتینه مو دو نوع می باشد. که هر دو مورد را برای شما بیان خواهیم کرد.

نوع اول: کراتین احیا کننده مو

این نوع کراتینه مو برای درمان موهای آسیب دیده، کاهش وزی مو و صاف کردن مو استفاده می شود.

نوع دوم: کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی

این نوع کراتینه مو برای صافی موهای وز مورد استفاده قرار می گیرد و در این روش کراتین نقش اصلی در صافی موها را دارد. ماندگاری این روش 2 الی 4 ماه می باشد.

کراتین مو عوارض صافی احیا کراتینه

روش کراتینه مو

در این روش آرایشگر مواد کراتینه مو را که نوعی پروتئین می باشد را به موهای فرد می زند و سپس با اتو اقدام به صاف کردن موها می کند. مدت زمان انجام این کار به اندازه موها بستگی دارد. که حدودا 90 دقیقه الی 5 ساعت طول می کشد. این روش بیشتر برای کسانی که موهای بسیار وز دارند و قابل شانه شدن نمی باشد مناسب است. درصد صافی و احیا مو در کراتینه به صورت 70 درصد احیا و 30 درصد صافی می باشد. اما بیشتر مردم به اشتباه فکر می کنند که کراتینه مو همیشگی می باشد و برای همیشه موهای صافی خواهند داشت. در حالی که این طور نیست و با توجه به جنس مو و بافت مو ماندگاری این روش متفاوت است و حدود چند ماه می باشد.  باید توجه داشته باشید استفاده از مواد شامل رنگها و بیرنگ کننده‌ها و ابزارهای کاربردی مانند اتو و سشوار کشیدن ، مو حالت طبیعی و شادابی خودرا از دست داده و اصطلاحا دمیج میشود .

در این صورت مو رطوبت و پروتئین خودرا از دست داده و برای باز گرداندن شادابی و حیات مو متخصصین از ماده ایی به نام کراتین استفاده می‌کنند. این ماده حیاتی و گیاهی پروتئین ، ویتامین و شادابی لازم را برای احیاء به مو باز میگرداند. میزان آسیب در مو متفاوت است : آسیب در موهایی که در اثراستفاده از مواد و بیرنگ کننده‌ها وابزارها به۷۰% رسیده و موهایی که در شرایط محیطی و آب هوایی آسیب میبینند معمولا تا ۳۰% پیشبینی می‌شود

فواید مزایا کراتین مو

روش کراتینه مو که برای احیای موهای آسیب دیده و صاف شدن مو ها استفاده می شود مزایای زیادی دارد. که در ادامه به برخی از فواید مزایا کراتین مو اشاره خواهیم کرد.

مناسب برای همه نوع مو می باشد. حتی اگر موهای صافی داشته باشید نیز می توانید کراتینه مو را انجام دهید.

بدون آسیب به موها صورت می گیرد. زیرا همیشگی نیست و بعد از چند ماه موها به حالت اولیه باز می گردد.

موجب حالت دهی به موها می شود. یعنی بعد از کراتینه مو به راحتی می توان به موها حالت داد.

تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد. حتی اگر موهای فر و وزی داشته باشید به خوبی موهای شما صاف و براق خواهد شد.

نیاز به مراقبت های کمتری نسبت به روش های دیگر دارد.

ساختار مو را بهبود می بخشد. زیرا با کراتینه مو حفره‌های ساقه مو پر می شوند و حالت وز بودن موها از بین می روند.

موها بعد از این روش به راحتی شانه می شود و دیگر نیاز به شامپوهای نرم کننده ندارید.

موجب تقویت موها می شود و با این کار موهای زیبا و جذاب خواهید داشت.

برای مردان و زنان مناسب است.

آموزش ویدیو مراحل روش کراتینه مو صافی احیا

مضرات عوارض کراتین مو

اگر کراتینه مو را در سالن های زیبایی معتبر انجام دهید عوارض کمتری خواهد داشت. اما امکان دارد برخی از عوارض را داشته باشد که ما در این مطلب مضرات عوارض کراتین مو برای شما بیان خواهیم کرد.

به علت مصنوعی بودن محصولات کراتینه مو امکان دارد پوست و چشم های حساس تحریک شوند و موجب حساسیت و آلرژی شود.

بعد از کراتینه مو امکان دارد موها دچار ریزش شود و تارهای مو نازک تر از قبل شود.

ماده ای که در کراتینه مو وجود دارد. یک ماده سرطان زا می باشد. به همین دلیل امکان دارد موجب سرطان شود.

یکی از عیب های این روش این است که ماندگاری کمی دارند و بعد از دو الی سه ماه موها به حالت اولیه باز می گردد.

انجام کراتینه مو برای خانم های باردار عوارض زیادی دارد به همین دلیل برای خانم های باردار توصیه نمی شود.

قیمت هزینه کراتینه مو صاف کردن مو

حدود قیمت و هزینه کراتین مو

در کراتینه مو به دلیل موادی که استفاده می شود قیمت های مختلفی دارد و در بازار مواد تقلبی نیز یافت می شود که در بیشتر سالن های زیبایی با این مواد کراتینه مو را انجام می دهند که قیمت پایینی دارد اما کیفیت این کراتینه مو با کیفیت کراتینه مویی که مواد اصل و با کیفیت انجام شده است یکی نیست. اما در کل انجام کراتینه مو هزینه بالایی دارد. به همین قیمت کراتین مو در مرحله اول به موادی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد و همچنین به دستمزد آرایشگاه و اندازه موها بستگی دارد. به همین دلیل قیمت های کراتینه مو متفاوت می باشد اما حدود قیمت کراتین مو، از 700 هزار تومان شروع می شود و با توجه به عواملی که گفته شد قیمت ها افزایش می یابد

چه موهایی نیاز به کراتینه دارد؟

موها وقتی در معرض انواع مواد شیمیایی قرار می‌‌گیرند خشک و شکننده می‌شوند. خانم‌هایی که عادت دارند مدام رنگ موی خود را تغییر می‌دهند یا فر و مش می‌کنند و موها را در برابر حرارت زیاد و مواد شیمیایی قرار میدهند ، پس از مدتی کیفیت موی خود را از دست می‌دهند. زمانی می‌رسد که شما وقتی موهایتان راشانه می‌کنید، می شکنند و هیچ ماده ای دیگر جلای خوبی به موهایتان نمی‌دهد و یا وز و آسیب دیده میشود. فکر میکنید موهایتان مرده و خشک است. البته حق با شماست، موهای شما ماده حیاتی خود را به نام کراتین از دست داده اند. چون شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگ های مکرربا سشوارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید. شما برای بازگرداندن حیات دوباره بهموهایتان باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید.و یا اینکه موهای شما به صورت ارثی و ژنتیکی خشک و وز است ، در اینصورت هم با کراتینه کردن میتوانید موهای خود را نرم و صاف کنید. پس از کراتینه صحیح موهایی لخت و زیباخواهید داشت که از شانه کردن آن لذت می‌برید.این کار را حتما زیر نظر متخصص و کارشناس زیبایی انجام دهید. میزان صافی و نرمی که شما پس از کراتینه کردن خواهید داشت ، اولا به جنس موهای شما و دوما به موادی که آرایشگرتان به کار خواهد برد دارد.

سوالات متداول در کراتینه کردن موها:

از چه نوع کراتینی استفاده شود بهتر است؟

جواب: از کراتین های بدون مواد(فرمالین)

فرمالین چیست؟

جواب:فرمالین یافرمال دی هاید یک نوع گاز شیمیایی می باشد که خواص صاف کنندگی دارد اما برای سلامتی بسبار مضر است.

فرق بین کراتین درمانی و کراتین صافی چیست؟

جواب: کراتین های درمانی از خواص درمانی بالایی برخوردارند و خواص ضد وزی دارند ولی صاف کنندگی کمتری دارند.

کراتین های صافی معمولا دارای مواد فرمالین هستند که البته امروزه درصد این ماده بسیار پایین آمده وبه میزان 02% درصد رسیده است و یا حاوی مواد سیلیکونی هستند که اصطلاحا به سیلک می گویند.

از چه سنی می شود کراتین را انجام داد؟

جواب: از 12سال به بالا.

صاف شلاقی مو ریباندینگ کراتینه بوتاکس مو

آیا خانمهای باردار و شیرده مجازند یرای کار کراتین؟

جواب: ترجیحا خیر.

کراتین برای چه موهایی مناسب تر است؟

جواب :ترجیحا اول برای موهای آسیب دیده بر اثر عوامل شیمیایی(رنگ،مش،دکلره) بعد موهای فر و وز ودر آخر موهای سالم.

چه افرادی مجاز به انجام کار کراتین نیستند؟

جواب: افرادی که قبلا از بیماری سرطان رنج می بردند،افرادی که از داروهای اعصاب استفاده می کنند،افرادی که از داروهای غدد استفاده می کنند،زیرا این داروها روی خون اثر گذاشته وعملکرد کراتین را مختل میکند،پس بهتر است قبل از انجام کار از سلامت مشتری اطمینان حاصل کنیم.

چراباید پس از کراتین از شامپوهای مخصوص استفاده کرد؟

جواب: شامپوها به طور معمول حاوی مواد سولفات وسدیم (نمک) هستند که اصطلاحا remover کراتین هستند،پس استفاده از این شامپوها نادرست است وباید از شامپوهای sulfat-free استفاده شودیا شامپوهای کراتین دار.

آیا شستشوی مداوم باعث کوتاه تر شدن دوام کراتین می شود؟

جواب: بلی،زیرا کراتین هم مثل هر مواد دیگری یک مدت زمان ماندگاری دارد. هفته ای 2بار شستشو کافی می باشد

 

آموزش ویدیویی کراتینه مو مرحله به مرحله | روش قدم به قدم کراتین مو