اینجا جای تبلیغ شماست

 

روش استفاده از ماشین ظرفشویی | نکات مهم قرص پودر ماشین ظرفشویی | انواع مدل ماشین ظرفشویی

راهنما خرید ماشین ظرفشویی| نحوه کار و نکات مهم ماشین ظرفشویی✅

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

همه چیز درباره ماشین ظرفشویی ! انواع آن ، نحوه کار با ماشین ظرفشویی ، نکات مهم خرید و استفاده از آن !

آیا تا به حال به داشتن یک ماشین ظرفشویی فکر کرده اید؟ شما میتوانید با شناخت ویژگی های اصلی ماشین ظرفشویی مدل مناسب را انتخاب کنید . در این پست مفصلا درباره ماشین ظرفشویی ، نحوه کار با آن ، نکات مهم درباره مشاین ظرفشویی و نحوه تمیز کردن آن و... توضیح دادیم.

انواع ماشین ظرفشویی :

از نظر ظرفیت، ماشینها به چند گروه تقسیم می شوند:

  • •ماشینهای ایستاده

این ماشینها بیشتر 12 نفره هستند ،نياز به  جای خاصي دارند، زمان شستشو طولاني دارند ( بین ١/٥ تا ٢ ساعت) .

  • •ماشینهای رومیزی

اغلب این ماشین ها عمدتا 4 ، 5 ، 6 و به ندرت 8 نفره می باشند ، مشکل جا را حل کرده اند ولی فضاي كافي براي  شستشوی قابلمه و ماهی تابه ندارند.

خرید مدل ماشین ظرفشویی

 

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

 

-میزان مصرف انرژی

- سختی گیر مغناطیسی آب

- زمان شستشو

 -خدمات پس از فروش

- شستشوی میوه و سبزیجات

-امکان منحصر به فرد استفاده از موارد سفیدکننده

 

اصطلاحاتی که درباره ماشین ظرفشویی باید بدانید:

 

مخزن : ماشینهای ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدلهای گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ (اصطلاحا استیل) دارند. جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری میکند. در استفاده از مدلهایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید.

قفسه ها : شما باید این قسمت را به دقت بررسی کنید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقابها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید.

مصرف آب : ماشینهای ظرفشویی آب زیادی مصرف میکنند که البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی آن، از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف میشود چندان تفاوتی ندارد.

فیلترغذا: بعضی مدلهای ماشین ظرفشویی دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه با آب بیرون میفرستد. اما مدلهای دیگر این دستگاه چنین آسیابی ندارند و ظروف باید قبل از قرار داده شدن در آن با دستمالی مرطوب پاک شوند.

شستشوی هوشمند: بعضی مدلهای ماشین ظرفشویی دارای حسگرهایی هستند که با عبور دادن شعاع نور از میان آب و اندازه گیری شفافیت آن، میزان کثیفی آب را تشخیص داده و زمان خالی شدن و تعویض آب را مشخص میکند.

آب گرمکن: تقریبا تمام ماشینهای ظرفشویی به آب گرم متصل میشوند. آب گرم منزل معمولا در درجه 48 تا 55 درجه سانتیگراد تنظیم میشود. ماشینهای ارزانتر از همین دمای آب استفاده میکنند و ماشینهای گرانتردارای سیستم گرم کننده هستند. برای شسته شدن چربی و پاک شدن مواد شوینده، دمای آب باید 60 درجه باشد. از طرفی داغ بودن آب نیاز به خیس کردن و آب کشی مکرر را از بین برده و در مصرف آب صرفه جویی خواهد نمود. مدلهای جدیدتر، ظروف را با آب داغ شسته و با آب سرد آب کشی میکند تا در مصرف برق نیز صرفه جویی شود.

برنامه های شستشو: تمام ماشینهای ظرفشویی دارای سه برنامه شستشو هستند : سبک، معمولی و سنگین. برنامه های دیگر شامل شستشوی ظروف چینی/کریستال، قابلمه، خیس کردن، صرفه جویی در انرژی و شستشوی کوتاه هستند. مدلی را انتخاب کنید که بدون داشتن خواص اضافه که تنها موجب گرانتر شدن آن میشود، نیازهای شما را هم برطرف کند.

سوراخهای آب فشان: بازوهای شوینده ای که در دستگاه تعبیه شده اند دارای سوراخهایی هستند که آب با فشار از آن خارج میشود. سوراخهای ریزتر کار شستشو را بهتر انجام میدهند.

خشک کن: ماشینهای ظرفشویی دارای خشک کن، برق زیادی مصرف میکنند. اما مدلهایی که مخزن استیل دارند، به دلیل اینکه مخزن حرارت را نگه میدارد، خشک شدن عادی ظروف را تسریع میکنند.

مقدار صدا: ماشینهای ظرفشویی اصولا پر سرو صدا هستند که از گردش موتور، فشار آب و...ایجاد میشود. اگر دستگاهی که انتخاب میکنید دارای دیواره های عایق کاری شده باشد، صدای مزاحم آن تا حد زیادی - نه کاملا - برطرف خواهد شد.

نگهداری: مهمترین نکات، اول تمیز کردن فیلتر دستگاه است که باید ماهی یک مرتبه انجام شود و نکته دوم پاک کردن ظروف از غذاهای باقیمانده است.

نحوه کار و استفاده از ماشین ظرفشویی

 

نکات لازم برای کار با ماشين ظرفشویی

 

1- دقت کنید دقیقا به همان اندازه پیشنهادی، پودر داخل ماشین ظرفشویی بریزید. پودر بیش تر روی ظرف ها باقی می ماند و مقدار کم تر آن باعث کثیف ماندن ظروف می شود.

2- تنها زمانی که ماشین ظرفشویی پر است، شستشو را آغاز کنید. در صورت پر نبودن، برای از بین بردن بوی غذا از دور آبکشی استفاده کنید.

3- از مایع براق کننده استفاده کنید. براق کننده، کشش سطحی آب را کم کرده و مانع ایجاد لکه آب روی ظروف می شود. به خصوص در جاهایی که آب سخت دارند، باعث خشک شدن زودتر ظروف شده و در مصرف انرژی در دور خشک کن صرفه جویی می کند.

4- ظرف ها را با کم ترین درجه حرارت خشک کنید. حرارت زیاد روی لیوان های بلور لکه به جا می گذارد.

5- ظروف زیر را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

آکریلیک، قطعات چسب دار، تمام آلومینیوم، آنتیک، برنز، چدن، ظروف چینی با تزیینات متالیک، کریستال، ظروف پلاستیکی که برچسب قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند، کارد و چنگال با دسته های استخوانی، پلاستیک، چوبی یا منبت کاری شده، قاشق و چنگال های طلایی، آهنی، چاقوها، بسیاری از تابه و قابلمه های نچسب، شیشه شیر، ظروف مفرغی، ابزارهای پلاستیکی، قوطی و قاشق های چوبی.

6- پودر را روی قاشق و چنگال های نقره ای نریزید، چون لکه های قهوه ای ایجاد می کند.

7- قرار دادن بیش از حد قاشق و چنگال داخل سبد مخصوص، موجب خش افتادن آن ها می شود.

8- فلزهای مختلف را با هم داخل ماشین قرار ندهید. بشقاب های نقره و قاشق و چنگال های فولاد ضد زنگ را حتی در دور آبکشی ساده، همزمان داخل ماشین نگذارید. واکنش بین دو فلز به هر دو آسیب می رساند. چاقوها را به دلیل لبه فلزی از ظروف نقره دور نگه دارید.

9- یکی از دلایل کم شدن عمر ماشین ظرفشویی پرکردن بیش از حد ماشین باظروف میباشد وهرچه میزان ظروف داخل ماشین بیشتر از اندازه نرمال آن باشد به همان اندازه ظروف تمیز شسته نمیشود.

10-هرگز ظروف مسی را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید و یا برای شستشوی این ظروف از مواد شوینده قوی مثل وایتکس ویا شوینده های چندمنظوره استفاده نکنید .

11-اگر در خانه تان ماشین ظرفشویی دارید، نظافت آن را از یاد نبرید. این وسیله نیاز دارد که هر از گاهی کاملا شسته، جرم زدایی شده و ضد عفونی گردد.

12-شستشوی چاقوهای تیز در ماشین ظرفشویی که حاوی ترکیبات قلیایی است باعث کند شدن آنها می شود چاقوهایی که دوست دارید تیزتر بمانند را با دست و با آب گرم و صابونی شستشو دهید

13-یک فنجان سرکه سفید را در لباسشویی یا ظرفشویی بریزید و ماشین را روشن کنید؛ این کار باعث می‌شود جرم‌های داخل ماشین از بین برود و ضدعفونی شود.

14-حتما هر سه ماه یکبار باید نمک ظرفشویی داخل محفظه مخصوص ریخته شود که ظروف کاملا جلا داشته باشند و تمیز بشوند.بیشتر ماشین ها موقع تمام شدن نمک هشدار میدهند ولی خوب ممکن است حتی وقتی مقدار نمک کم هم شود شما ببینید ظروفتان لک دارد و برق نمیفتد و البته نمک سختی و رسوبات آب را میگیرد که به ماشینتان آسیب نرسد
15-حداقل هر یک ماه و نیم یکبار از جرمگیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید که دستگاه کاملا تمیز و سالم بمواند.اشتباه نکنید جرمگیر دستگاه با جرمگیر ظروف فرق دارد.
16- حتما حتما موقعی که دارید ظرف ها را میچینید دقت کنید که هیچ تکه کوچکی از غذا یا ظروف داخل ماشین نباشد چون موقع شستشو داخل موتور میرود و گیر میکند و خیلی راحت ماشینتان را میسوزاند یا در بهترین حالت حدود 400 500 تومان روی دستتان خرج میگزارد.
17-حتما سعی کنید ظرف ها را سر جای خودشان بچینید که خوب شسته شوند. مثلا هیچوقت قابله یا بشقاب طبقه بالا نگذارید.
18-و نکته آخر راجع به قرص یا ژل یا مایع شستشو: بهترین وسیله برای شستشو ژل است ولی متاسفانه آنقدر قیمتها بالا رفته است که دیگر واقعا ارزش ندارد که 300 400 تومان بخواهیم پول بدهیم برای حدودا 30 40 روزبرای استفاده قرص هم بهتر است که از بسته درش بیاوریم و داخل خود ماشین بیندازیم.

بهترین مدل ظرفشویی و خرید ماشین ظرفشوییچون بعضی اوقات موقع شستشو در محفظه قرص کامل باز نمیشود و قرص بیرون نمیاید.

نكات خريد قرص ماشین ظرفشویی:

- بهترين مواد شوينده مارك finish و fairyاست. كه مارك fairy هرسه قابليت را دارد. يعني يک قرص fairy بخريد و با هربار شستشو بندازيد كف ماشين ديگر نه نياز به جلادهنده هست و نه نمك ( برند اتريشي است كه سه كاره است و مابقي برندهاي سه كاره فيك هستند)

- روكش قرص بايد شفاف باشد با يک روكش ژله اي كه ميشود قرص را ديد - اين روكش در آب حل ميشود و نياز نيست بازش كنيد

- يک سری قرص ها هستند كه پوستي مثل پوست شكلات دارند و زرورق دارند. از اينها نخريد

-رنگ قرص اصل آبی و سفيد هست كه وسطش زرد ،قرمز يا آبي هست

- روی پاكت نوشته باشه quantum يا max يا max quantum

روشن كردن ماشین ظرفشویی:

دوتا پره كه بصورت پنكه هست داخل دستگاه است .تكان بدهيد اگر ديديد به ظرفي نميخورد برويد سراغ روشن كردن دستگاه وگرنه يا بايد ظرف را جابجا كرد يا كشو را به طبقه بالاتر يا پايين تر برد. بعضی دستگاه ها دكمه استارت ندارند يعنی با بسته شدن كامل در ماشين شروع به كار ميكند. پس اول دكمه پاور را بزنيد بعد نوع برنامه انتخاب كنيد آخرسر درب را ببنديد تا شروع به كار كند اگر هم دكمه استارت دارد آن را بزنيد

Power :دكمه روشن كردن دستگاه

Dual spray:شستشوي خيلي قوی (خيلی ظرف ها روغني ،چسبنده و كثيف باشند)

Atu:بصورت اتوماتيک

Eco:اقتصادی (آب و برق كمتری مصرف ميكند و در زمان سه ساعت ميشورد)

Care:(شستشوي روزانه)١:٤٠ طول ميكشد

Quick:شستشوي سريع (نيم ساعت ميشوید ولي با اين تفاوت كه ١ بارميشورد٢بار آبكشي ميكند ولي خشک نميكند)

فیلتر ماشین ظرفشویی و مراحل تمیز کردن آن:

١-ماشین ظرفشویی خالی باشد. فیلتر ماشین ظرفشویی معمولا در قسمت زیر سبد پایینی قرار دارد.

٢-در بعضی مدل ها قسمت فیلتر ماشین ظرفشویی پیچ شده و بسته است در این صورت به کمک یک پیچ گوشتی فیلتر را خارج و اطراف آن را به دقت تمیز نمایید.

٣-دقت داشته باشید در نواحی که فیلتر قرار دارد احتمالا باقی مانده های غذا که به ظروف چسبیده بودند، باقی مانده باشد به کمک یک پارچه دور تا دور ان را تمیز کنید و باقی مانده های غذا را بردارید.

٤-فیلتر ماشین ظرفشویی را بشویید و بعد از شستن آن، نصف فنجان جوش شیرین و نصف فنجان نمک و یک فنجان سفید کننده را مخلوط کرده و آن را کف ماشین ظرفشویی ریخته و به مدت یک شب ماشین ظرفشویی را در حالت برنامه شستشو قرار دهید تا عملیات شست و شو و تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی تمام شود.

5- فیلتر ماشین ظرفشویی ازمهمترین قسمتهای آن است که در هنگام شستشو مواد غذایی واضافه را درخود بدام می اندازد.پس سعی کنیدحداقل ماهی یکبارنسبت به تمیزکردن فیلتر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

معرفی رنگل

رنگل - مجله خانم ها

مجله رنگل ، جامع ترین مجله عروسی است و همچنین دربردارنده موضوعاتی همچون خانه داری، آشپزی، خیاطی و... می باشد. مطالب رنگل را دنبال کنید.